پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۷ آبان ۱۴۰۱ 0 192

شاخص ارزی به روند افزایشی خود بازگشت

نبض دلار در دست خریداران

نبض دلار در دست خریداران
بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز گذشته حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید اسکناس‌های خارجی در صفوف طولانی مقابل صرافی‌های مجاز خرید و فروش ارز توافقی حضور دارند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته برخی از فعالان این بازار فروشنده در بازار کم شده و عموم معامله‌گران با هدف کسب سود اقدام به جمع‌آوری ارز می‌کنند. البته شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام توافقی و نرخ بازار آزاد نیز مزید بر علت شده و صف خریداران را شلوغ‌تر کرده است. در حالی که نرخ شاخص ارزی در معاملات روز گذشته با حدود ۷ پله افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در کانال قیمتی ۳۶ هزار تومانی معامله می‌شد هر برگ از این اسکناس در معاملات توافقی در بازه قیمتی ۳۳ هزار و ۹۰۰ تا ۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسید که این شکاف در هر هزار دلار سودی حدودا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای سود‌جویان به همراه داشت. روز گذشته نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. هر قطعه از این فلز گران‌بها در معاملات روز گذشته با حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز قبل در نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی قرار گرفت.

دیروز دوشنبه 16 آبان ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز گذشته خود را با حدود 180 تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم 36 هزار و 100 تومان آغاز کرد. در ادامه معاملات روز گذشته نمودار نرخ شاخص ارزی شیب تند‌تری به خود گرفت به‌صورتی که هر برگ دلار غیر‌رسمی در معاملات ظهر روز گذشته در بازه قیمتی 36 هزار و 250 تا 36 هزار و 400 تومان معامله شد. در نهایت نیز ارز مذکور با حدود 730 تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم 36 هزار و 650 تومان به فعالیت خود پایان بخشید. گزارش‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار تهران حاکی از آن است که تعداد متقاضیان خرید ارز به نسبت هفته‌های پیشین افزایش چشمگیری داشته است.

عده‌ای از کارشناسان انتظارات تورمی ناشی از ناآرامی‌های اخیر را دلیل مناسبی برای افزایش تمایل افراد به خرید ارز می‌دانند. در سوی دیگر به عقیده برخی دیگر از این کارشناسان شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار عامل اصلی حضور خریداران در صف دلار است. بر اساس محاسبات به‌عمل آمده هر شخص با خرید هزار دلار ارز در معاملات توافقی با قیمت تقریبی 34 هزار و 200 تومان و فروش آن در نرخ آزاد 36 هزار و 600 تومانی معادل 2 میلیون و 400 هزار تومان سود کسب می‌کند. که این امر توانسته مجددا پای برخی سودجویان را به معاملات ارزی باز کند. با افزایش 730 تومانی نرخ دلار غیر‌رسمی در معاملات روز دوشنبه قیمت سکه طلا نیز دچار تحرکات افزایشی شد و با حدود 120 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم 16 میلیون و 470 هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟