جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 14 آبان 1401/ شماره 633
عناوین خبری امروز: ادامه کاهش قیمت های جهانی, نوسان شدید در قیمت ها, عقب نشینی میانگین روزانه به 27 هزار و 200 تومان

ادامه کاهش قیمت های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 4 نوامبر 2022، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، قیمت های جهانی، این هفته همگی روندی کاهشی داشتند. سبک فیلم، سنگین بادی و سنگین فیلم بیشترین کاهش را در نشریه پلتس داشتند. در نشریه آیسیس نیز قیمت ها عمدتا روندی کاهشی نسبت به هفته گذشته داشتند و پلی استایرن ها، سبک فیلم و سنگین بادی بیشترین کاهش را رقم زدند.

نوسان شدید در قیمت ها
صعود بی توقف دلار و عبور از مرز 36.300، باعث تحریک تقاضای خرید در همه بازارها شده است. افزایش لحظه به لحظه دلار، باعث شده عمده تأمین کنندگان منتظر قیمت های بالاتر باشند و عرضه ها، کمتر شوند. در حالی که قیمت های پایه محصولات پتروشیمی با دلار نیمایی (27.200 تومان) محاسبه می شوند و قیمت های جهانی هم طی هفته گذشته، عمدتا کاهشی بودند، اما رسیدن اختلاف دلار نیمایی و آزاد به بیش از 9 هزار تومان، فشار بر تقاضا را افزایش داده و باید منتظر این تأثیرات بر بورس کالای این هفته نیز باشیم.

عقب نشینی میانگین روزانه به 27 هزار و 200 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 27 هزار و 291 تومان رسید. اختلافِ میانگین هفتگی با دلارِ قیمت های یکشنبه 8 آبان، به 47 تومان افزایش رسید. نکته مهم امروز دلار نیمایی، میانگین روزانه است که از 27 هزار و 300 به 27 هزار و 200 تومان عقب‌نشینی کرد. بیست و هشتمین قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می شود که قیمت های جهانی در نشریه آیسیس عمدتا کاهشی و نیما تا امروز، 47 تومان افزایش داشته است.

صعود دلار آزاد به کانال 36 هزار تومان

دلار آزاد که بازار هفته گذشته را با قیمت 35 هزار و 230 تومان به پایان برده بود، بازار امروز را افزایشی و با قیمت 35 هزار و 380 تومان آغاز کرد. دلار که چهارشنبه هفته گذشته به کانال 34 هزار تومان صعود کرده بود، امروز نیز در آغاز هفته با صعود به کانال 36 هزار تومان بار دیگر به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید. دلار آزاد تا ساعت 14:30 با 1,170 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه، 36 هزار و 400 تومان پیشنهاد می‌شد. دلار در صرافی ملی هم امروز 20 تومان افزایش یافت و 29 هزار و 24 تومان قیمتگذاری شد.

افزایش قیمت های بازار بعد از صعود دلار

قیمت های بازار امروز متاثر از رُشد خیره‌کننده دلار، روندی افزایشی داشتند. در گروه پر مصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین تزریقی و سبک فیلم بیشترین افزایش را داشتند و بین 100 تا 1000 تومان رُشد را رقم زدند. در گروه پ پ نساجی نیز امروز شاهد افزایش قیمت‌ها نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته بودیم و کالاهای این گروه بین 200 تا 1400 تومان رُشد را ثبت کردند. در گروه پ پ شیمیایی نیز در کالاهای R40 تا 2000 تومان رُشد قیمت را تجربه کردند و سایر کالاها نیز عمدتاُ بدون تغییر و افزایشی بودند. گروه پی وی سی هم بین 100 تا 300 تومان افزایش قیمت داشت.

پایان هفته برنت با 98 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 93 دلار آغاز کرده بود با 5 دلار صعود، هفته را با 98 دلار به پایان رساند.

صعود 44 هزار واحدی بورس تهران
بعد از رشد 3,084 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، امروز بورس تهران معاملات هفته جدید را افزایشی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات با صعود 44 هزار واحدی، وارد کانال 1 میلیون و 300 هزار واحد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟