جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ آبان ۱۴۰۱ 0 342

«دنیای‌اقتصاد» روند بازارهای مالی را بررسی می‌کند

رشد ناگهانی بازارهای داخلی

رشد ناگهانی بازارهای داخلی
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
سبزپوشی شاخص‌‌‌ها
بازار سهام روز دوشنبه را نیز همانند دو روز ابتدایی هفته صعودی پشت سر گذاشت. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌‌‌ای توانست پس از گذشت 54 روز معاملاتی رشد بیش از یک درصد را شاهد باشد. بر این اساس شاخص کل روز یاد شده با افزایش 23/ 1 درصدی معادل بیش از 15 هزار واحد، کار خود را در سطح یک میلیون و 269 هزار واحد به پایان رساند.

در این میان نیز شاخص هموزن که نمای دقیق‌‌‌تری از بازار را نشان می‌‌‌دهد افزایش 28/ 1درصدی داشت. به این ترتیب خروج پول سرمایه‌گذاران خرد بورس نیز افت قابل توجهی داشت. به عبارتی خالص فروش حقیقی‌‌‌های بازار رقمی معادل 43 میلیارد تومان به ثبت رساندند.

کارشناسان بر این باور هستند که با توجه به شرایط اقتصادی و غیراقتصادی فعلی بازارها رشد فعلی شاخص احتمالا ناشی از حمایت دستوری یا هیجانی است.

بازار سکه
همسویی سکه با روند دلار
سکه طلا روز دوشنبه همسو با تغییرات نرخ دلار در بازار ارز تحرکات مثبتی داشت. بر این اساس هر قطعه سکه امامی روز گذشته توانست با رشد نزدیک به 2درصد، در قیمت 15میلیون و 270 هزار تومان داد و ستد شود.

با وجود اینکه بهای طلا در بازار جهانی مجددا افت قابل توجهی داشت، اما تاثیر نوسانات دلار روی قیمت مسکوک یاد شده بسیار بیشتر بوده است.

اما با این حال افت طلای جهانی مانع از رشد بیش از حد سکه امامی شد. علاوه بر این با توجه به عوامل ذکر شده فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه یک پله دیگر افزایش یافت.

به این ترتیب حباب سکه به رقمی بیش از 2 میلیون و 400 هزار تومان رسیده و ریسک سرمایه‌‌‌گذاری را در این بازار بیش از پیش افزایش داده است.

بازار طلای جهانی
سرخ‌پوشی بهای طلا
طلای جهانی روز دوشنبه در پی ثبات نسبی شاخص دلار و نرخ سود اوراق خزانه‌داری 10ساله آمریکا، تغییرات محدودتری نسبت روزهای گذشته ثبت کرد.

اما  با وجود احساس ترس و احتیاط بالا بین بسیاری از سرمایه‌گذاران از تصمیمات افزایش 75 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روزهای پیش رو، باعث شد تا این فلز گرانبها در اولین روز معاملاتی کاهش نسبی داشته باشد. بر این اساس هر اونس طلای جهانی روز گذشته (تا ساعت 16) در محدوده قیمتی 1640دلار مورد معاملعه قرار گرفت.

با وجود اینکه قیمت طلا حدود 20 درصد نسبت به اوج ماه مارس پس‌‌‌ از حمله روسیه به اوکراین کاهش‌‌‌ یافته است، برخی از تحلیلگران این حوزه پیش‌‌‌بینی می‌‌‌کنند به‌رغم بالا رفتن نرخ بهره بانک‌‌‌های مرکزی، این فلز گرانبها در سال میلادی آینده افزایش قیمت قابل‌‌‌ توجهی داشته باشد.

بازار اوراق مسکن
تسه 100 هزارتومانی
اوراق تسهیلات بانک مسکن روز دوشنبه عموما نزولی بودند. در این میان اوراق تسهیلات مسکن اسفند 99 روز یاد شده با رشد44/ 3درصدی معادل بیش از 3‌هزار‌تومان افزایش دادوستدهای خود را در قیمت پایانی 109 هزار و 943 تومان خاتمه داد.

این در حالی است که تسه 9912 سه روز متوالی در قیمت‌‌‌های بالای 100هزار تومان پس از گذشت 23 روز معاملاتی مورد معامله قرار می‌‌‌گیرد.

بررسی‌‌‌ها نشان می‌‌‌دهد که با توجه به آمارهای بانک مرکزی، تحولات بازار مسکن حاکی از عقب‌‌‌نشینی خریداران از بازار هم‌‌‌زمان با رشد قیمت‌‌‌ها است.

این موضوع حاکی از افت شدید توان خرید متقاضیان و خریداران سرمایه‌گذاری بیش از پیش شده است. به طوری که در بسیاری از مناطق کلان‌شهرها همچون تهران این رشد قیمت به اجاره‌‌‌بهای واحدهای مسکونی جاری شده است.

بازار نفت
بلای سیاست بر قیمت نفت


اوپک‌پلاس در ماه اکتبر کاهش چشمگیر تولید نفت از نوامبر را تصویب کرد.

این تصمیم با وجود درخواست واشنگتن برای عدم‌کاهش تولید گرفته شد و باعث شد دولت آمریکا، آن را تصمیم غیرمنتظره کوته‌‌‌بینانه‌‌‌ای توصیف کند که نتواند بهای نفت را رشد دهد.

همین موضوعات در کنار فشارهای اقتصادی از سوی آمارهای این کشور و چین، همزمان با تصمیمات فدرال رزرو روند قیمت نفت را برای رشد یا افت تاکنون بلاتکلیف گذاشته است.

به این ترتیب هر بشکه نفت خام برنت روز دوشنبه (تا ساعت 16) در قیمت 94 دلار 31 سنت و نفت WTI نیز در قیمت 86 دلار و 23 سنت معامله شد.

کارشناسان معتقدند تا زمان عدم ایجاد ثبات در سیاستگذاری تولید و عرضه و حتی استخراج این طلای سیاه تعیین نشود، انتظار می‌‌‌رود بهای نفت به همین روند خود ادامه دهد./دنیای اقتصاد


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟