جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

قیمت پلی استایرن انبساطی سر به فلک کشید!
کاهش عرضه های EPS ها از زمانی آغاز شد که پارس، زودتر از برنامه و به اعتبار ذخیره منومر استایرن خود اعلام کرد از ابتدای شهریور به مدت 45 روز به اورهال می رود. با انتشار این خبر، تقاضا برای خرید منومر استایرن به حدی بالا رفت که مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، به منظور عرضه مستمر هفتگی در طول اورهال پارس، با نسبت 25 به 75 درصد، برای صنایع رنگ، رزین، کامپوزیت و واحدهای تولیدکننده پلی استایرن، مقادیر کف عرضه را اصلاح کرد.

به گزارش ویکی پلاست، بر اساس نامه مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، مقادیر کف عرضه استایرن منومر برابر 2800 تن (700 تن برای صنایع رنگ، رزین و کامپوزیت و 2100 تن برای تولیدکنندگان پلی استایرن) تا اعلام بعدی این مدیریت، تعیین شد.
با خبر اورهال پارس، عرضه های انتخاب به شدت کاهش پیدا کرد و هفتم شهریور، مدیریت توسعه صنایع پایین دستی اعلام کرد: با توجه به شروع اورهال پتروشیمی پارس و توقف تأمین خوراک استایرن پتروشیمی انتخاب، امکان رعایت کف عرضه این پتروشیمی مقدور نیست.

در حالی که میانگین عرضه های پلی استایرن انبساطی در حدود 3 هزار و 892 تن در هفته بود، در هیچ یک از هفته های شهریور و مهر به 3 هزار تن نرسید. عرضه ها از اول شهریور تا کنون، 3 هفته زیر 2 هزار تن و دو هفته به زیر هزار تن رسیده است. گفتنی است پتروشیمی های سهند و بانیار هم از هفته چهارم مهرماه عرضه های خود را متوقف کردند. بانیار 396 تن و سهند 560 تن عرضه هفتگی داشتند.

پتروشیمی پارس در نامه خود به سازمان بورس، تاریخ پایان تعمیرات اساسی را از ابتدای شهریور تا 45 روز اعلام کرده بود و انتظار این بود که از نیمه مهر، تولید پارس از سرگرفته شود اما این مجتمع در 16 مهرماه، یعنی تاریخی که باید تعمیرات اساسی‌اش به پایان می رسید طی نامه ای دیگر از تمدید دوره تعمیرات اساسی خود تا 20 روز بعد خبر داد و بر اساس این نامه باید انتظار داشت پارس تا 5 آذرماه، منومر استایرن، عرضه نخواهد کرد.

گفتنی است قیمت بازار کالاهای گروه پلی استایران انبساطی از شروع اورهال پارس تا امروز بیش از 90 درصد افزایش داشته و از حدود 47 هزار تومان به بیش از 90 هزار تومان رسیده است.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 86%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟