یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آشنایی با تنظیمات دستگاه شیرینگ پک
یکی از راه‌های بسته بندی محصولات، استفاده از دستگاه شیرینگ پک است. این دستگاه با تولید گرما، نایلون‌ها را به دور محصول می‌چسباند تا از آن‌ها در برابر عوامل خارجی حفاظت شود. دستگاه‌های شیرینگ پک معمولا در دو مدل تونلی و کابینی عرضه می‌شوند که هر کدام برای بسته بندی محصولات به تنظیمات خاصی نیاز دارند. ما در ادامه این مقاله به بررسی تنظیمات دستگاه شیرینگ پک و نحوه کار با آن می‌پردازیم.

تنظیمات دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک تونلی برای استفاده در صنایع بزرگ و مدل کابینی برای صنایع کوچک تر کاربرد دارد. هر کدام از این دستگاه‌ها تنظیمات و اجزای خاص خود را دارند. در ادامه با اجزا و تنظیمات هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم.

تنظیمات دستگاه شیرینگ پک کابینی

این دستگاه شامل چهار کلید است. که کلید اول برای زمان بندی دوخت است، کلید دوم تایمر شیرینگ است، کلید سوم برای کنترل دما استفاده می‌شود. کلید چهارم هم برای روشن و خاموش کردن دستگاه است. تنظیمات دیگر این دستگاه که می‌توان به آن اشاره کرد، تنظیم زاویه باز شدن درب کابین، سرعت باز شدن درب و تنظیم اندازه سینی دستگاه است. برای اینکه نحوه کار با این دستگاه را یاد بگیرید، بهتر است ابتدا اجزای آن را بشناسید. اجزای دستگاه شیرینگ پک کابینی عبارت است از:

  • دینام
  • فن
  • طاقه گیر
  • کنتاکتور
  • المنت برش کار
  • المنت گرمایش
  • سینی
  • مگنت درب کابین
  • جک با قابلیت تنظیم
  • چرخ دارای استپر

تنظیمات دستگاه شیرینگ پک تونلی

این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارند که تفاوت آن‌ها در قسمت کشیدن نایلون شیرینگ برروی محصول و هدایت به داخل دستگاه است. دستگاه شیرینگ تونلی، تنظیمات پیشرفته‌ای دارد که اپراتور آن کارخانه می‌تواند دستگاه را با توجه به نیاز محصولات، تنظیم کند. شما می‌توانید در این تنظیمات درجه حرارت دستگاه را تغییر دهید، سرعت کانوایر را تنظیم کنید،ارتفاع کابین را تغییر دهید و سرعت سلفون کشی را با توجه به محصولات خود تنظیم کنید. علاوه بر تمام موارد گفته شده، سرعت فن دستگاه هم تغییر پذیر است و می‌توانید آن را به اندازه دلخواه تغییر دهید. این دستگاه شامل اجزای مختلفی است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • دینام
  • کانوایر (نوار نقاله)
  • گیربکس و موتور
  • المنت‌های میله‌ای و پرده‌ای
  • چشم الکترونیکی
  • دریچه تنظیم ارتفاع دهانه ورودی و خروجی تونل
  • ترموستات تنظیم دما و درجه حرارت

هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به کاربردی که دارند، می‌توانند به شکل‌های مختلفی تنظیم شوند. بنابراین اپراتورها با توجه به ابعاد و جنس محصولشان، دستگاه‌های شیرینگ پک را تنظیم می‌کنند.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ پک

هر کدام از دستگاه‌های شیرینگ پک نحوه کار مخصوص به خود را دارند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ پک کابینی

کار با این دستگاه بسیار راحت است و اپراتور بدون نیاز به مهارت و دانش خاص می‌تواند آن را راه اندازی کند. نحوه کار با دستگاه به ترتیب زیر است.

  1. رول سلفون حرارتی را در قسمت طاقه گیر دستگاه قرار دهید. (قسمت باز سلفون به سمت اپراتور باشد.)
  2. محصول را درون سلفون قرار دهید و وارد کابین دستگاه کنید.
  3. بعد از بسته شدن درب کابین، دستگاه فعالیت را آغاز می‌کند و پس از اتمام، درب کابین به طور خودکار می‌شود و محصول بسته بندی شده است.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ پک تونلی

همانطور که پیشتر اشاره شد، این دستگاه در دو نمونه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد که نحوه کار با آن‌ها تقریبا شبیه به هم است و تنها تفاوت، نیاز به اپراتور در سلفون کشیدن و هدایت به تونل حرارتی، برای مدل نیمه اتوماتیک است. نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی به ترتیب زیر است.

  1. سلفون به دور محصول کشیده می‌شود.
  2. محصول سلفون کشیده توسط کانواینر به داخل تونل حرارتی هدایت می‌شود
  3. حرارت موجود در تونل باعث جمع شدن پلاستیک و محصور محصول می‌شود.
  4. در مرحله آخر کانواینر بسته بندی را به بیرون دستگاه هدایت می‌کند و بسته بندی توسط فن خنک می‌شود.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ پک دستی

این دستگاه که معمولا برای صنایع کوچک استفاده می‌شود از دو قسمت دستگاه برش دستی و سشوار صنعتی تشکیل شده است. نحوه کار با این دستگاه به شرح زیر است.

  • محصول را درون سلفون حرارتی قرار دهید.
  • قسمت‌های اضافی را توسط تیغه دستگاه برش، جدا کنید.
  • برای عمل شیرینگ، ابتدا حرارت سشوار را با توجه به سلفون و بسته بندی موردنظر تنظیم کنید، سپس اقدام به شیرینگ محصول کنید.

مراحل کار با دستگاه‌های تونلی و کابینی بسیار راحت است و هر فردی بدون نیاز به دانش و تجربه، می‌تواند از آن‌ها به راحتی استفاده کند. اما دستگاه شیرینگ دستی به تجربه و سرعت بیشتری نیاز دارد. بنابراین باید از یک اپراتور با تجربه استفاده کرد.

جمع بندی

دستگاه شیرینگ پک از دستگاه‌های بسته بندی است که توسط بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. این دستگاه در مدل‌های مختلف دستی، تونلی و کابینی وارد بازار می‌شود که نمونه تونلی در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد. هر کدام از این مدل‌ها اجزای تشکیل دهنده متفاوتی دارند که تنظیمات مختلفی را برای انجام کار ممکن می‌سازد. برای اینکه بتوانید این دستگاه‌ها را به درستی تنظیم کنید، باید با اجزا آن آشنا شوید و با توجه به محصول خود و ابعاد آن، تنظیمات را انجام دهید. هر کدام از این دستگاه‌های شیرینگ پک، نحوه کار مخصوص به خود را دارند که ما در این مقاله به بررسی هر یک پرداختیم.

ویکی نایلون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟