پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ 0 322

حجم انتظارات سیاسی مثبت در بازار ارز افزایش یافت

فشار وین بر دلار تهران

فشار وین بر دلار تهران
قیمت دلار بازار آزاد در معاملات روز چهارشنبه افت قابل توجهی را تجربه کرد. نرخ هر برگ اسکناس آمریکایی در این روز با حدود ۴۷۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده کارشناسان بازار ارز ۲ عامل مهم «تزریق‌های نهاد بازار‌ساز در معاملات ارزی» و «سیگنال‌های سیاسی مثبت در زمینه آینده نشست‌های هسته‌ای برجام» از جمله مهم‌ترین عوامل افت قیمت دلار در روز‌های گذشته است.

در همین راستا روز گذشته جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نسبت به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای وین بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار امیدواری کرد. انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام نیز روز گذشته در پیامی توییتری از سفر خود به وین در راستای گفت‌وگو راجع به متن پیشنهادی جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خبر داد.

قیمت هر قطعه سکه امامی نیز در معاملات روز گذشته با افت 80 هزار تومانی به پله هشتم کانال 14 میلیون تومانی رسید.

دیروز چهارشنبه 12 مرداد بازار ارز تهران شاهد تحرکات کاهشی نرخ دلار آزاد بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات روز گذشته خود را با حدود 220 تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم 31 هزار و 450 تومان آغاز کرد. روند کاهشی شاخص ارزی در ادامه معاملات روز گذشته تداوم داشت به‌صورتی که هر دلار در معاملات غیر‌رسمی ظهر روز گذشته در سطوح قیمتی 31 هزار و 300 تا 31 هزار و 370 تومان معامله می‌شد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم قیمت این ارز در بازار روز گذشته برای ساعاتی به پله‌های اول و دوم کانال 31 هزار تومانی نیز رسید و در نهایت در سطح قیمتی 31 هزار و 200 تومان به فعالیت خود پایان بخشید.

به عقیده تحلیلگران بازار ارز تهران 2 عامل «تزریق‌های نهاد بازار‌ساز در معاملات ارزی» و «سیگنال‌های سیاسی مثبت در زمینه آینده نشست‌های هسته‌ای برجام» را می‌توان به عنوان فشار‌های کاهشی نرخ دلار در روز‌های اخیر دانست. این افراد بر این باورند که از ابتدای تیر ماه و با تصویب قانون جدید خرید و فروش ارز با نرخ توافقی، بانک مرکزی در حال افزایش حجم تزریق خود به معاملات بازار تهران است که این افزایش حجم عرضه توانسته بخش قابل توجهی از تقاضای موجود در بازار را برطرف سازد و در نتیجه به کاهش نرخ ارز کمک کند.

از سوی دیگر شروع انتشار سیگنال‌های سیاسی مثبت نسبت به آینده برجام در روز‌های گذشته نیز توانسته با ایجاد انتظارات مثبت در فضای جامعه عامل مهمی در راستای کاهش قیمت دلار تا سطوح قیمتی ابتدایی کانال 31 هزار تومانی شود.

در این میان روز گذشته جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد. در پیشنهاد جدید اروپا، بسیاری از مطالبات و خواسته‌های جمهوری اسلامی محقق شده است، اما هنوز یک تا دو مورد باقی مانده که عمدتا مربوط به حوزه تحریم‌ها می‌شود. انریکه مورا نیز روز چهارشنبه جهت گفت‌وگو در زمینه متن پیشنهادی جوزپ بورل عازم وین شد. روز گذشته و با کاهش 470 تومانی قیمت دلار آزاد هر قطعه سکه طلای طرح جدید نیز افت قیمتی حدودا 80 هزار تومانی را تجربه کرد و به رقم 14 میلیون و 770 هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟