جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲ مرداد ۱۴۰۱ 0 303

رویترز از کاهش شاخص مدیران خرید آمریکا خبر داد

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد جهان در ۲۰۲۲

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد جهان در ۲۰۲۲
براساس تازه‌‌‌ترین داده‌‌‌های منتشرشده به نظر می‌رسد، اقتصاد جهانی به طور فزاینده‌‌‌ای به سمت کاهش سرعت رشد پیش می‌رود؛ چراکه افزایش تورم، بانک‌های مرکزی مهم جهان را مجبور کرده است تا سیاست پولی انبساطی را که در طول همه‌گیری کرونا برای حمایت از رشد در پیش گرفته بودند، معکوس کنند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، براساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، شاخص مدیران خرید نشان می‌دهد که فعالیت تجاری (Business activity) در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ماه قبل برای نخستین بار در طول دو سال گذشته کاهش یافته است. در منطقه اروپا نیز فعالیت تجاری برای نخستین‌بار در طول یک‌سال گذشته کاهش یافته و رشد انگلستان در پایین‌‌‌ترین حد ۱۷ماه گذشته خود قرار داشته است.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود دولت ژاپن نیز پیش‌بینی رشد داخلی خود را تا حد زیادی کاهش دهد که می‌‌‌تواند نشانه بد دیگری برای رشد اقتصاد جهانی در سال‌جاری تلقی شود. در همین حال قرنطینه‌های سختگیرانه چین و تنش میان روسیه و اوکراین خسارات بیشتری به زنجیره عرضه جهانی وارد کرده است؛ زنجیره‌ای که هنوز از آسیب‌‌‌های همه‌گیری کرونا بهبود پیدا نکرده بود.

شرکت تحقیقاتی «اس‌ ‌‌اند پی گلوبال» روز جمعه اعلام کرد که شاخص مدیران خرید مقدماتی این ماه بسیار بیش از انتظار کاهش یافته و به ۵/ ۴۷ رسیده است، در حالی که در ماه ژوئن ۳/ ۵۲ بوده است. شاخص مدیران خرید آمریکا برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشته که ناشی از ضعف در بخش خدمات بوده؛ به طوری‌‌‌که کاهش در این بخش به اندازه‌‌‌ای بوده که رشد متوسط بخش تولید صنعتی را خنثی کرده است.

با این تفسیر که شاخص مدیران خرید کمتر از ۵۰ نشان‌دهنده کاهش فعالیت تجاری آمریکاست، این گزارش به بحث‌‌‌های جدی در مورد این مساله پرداخته که آیا اقتصاد آمریکا پس از رشد قدرتمند نسبت به اوایل ۲۰۲۰ که در ابتدای همه‌گیری کرونا اتفاق افتاد، دوباره به رکود بازگشته یا نزدیک رکود است.

 

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد «اس‌ ‌‌اند پی گلوبال»، معتقد است داده‌‌‌های مقدماتی شاخص مدیران خرید برای ماه جولای نشان‌دهنده وخامت نگران‌کننده اقتصاد است. به گفته او، به استثنای ماه‌‌‌های قرنطینه کرونایی تولید با شدتی کاهش یافته که از ۲۰۰۹ در زمان بحران مالی جهانی بی‌‌‌سابقه بوده است.

در منطقه یورو نیز فعالیت تجاری در ماه جولای به دلیل شدت‌گرفتن کاهش رشد تولید صنعتی و متوقف شدن رشد بخش خدمات کاهش یافته؛ چراکه افزایش هزینه‌‌‌ها مصرف‌کنندگان را مجبور به کاهش خرید کرده است. شاخص ترکیبی مدیران خرید «اس‌ ‌‌اند ‌‌‌پی گلوبال» برای منطقه یورو که معیار خوبی برای ارزیابی سلامت کل اقتصاد در نظر گرفته می‌شود، در ماه جولای به ۴/ ۴۹ کاهش یافته که کمترین میزان از فوریه ۲۰۲۱ است.

بانک‌مرکزی اروپا روز جمعه براساس نظرسنجی‌‌‌ انجام‌شده از ۷۱ شرکت بزرگ اعلام کرد که کسب‌وکارها در سراسر منطقه یورو همچنان از افزایش فشارهای تورمی و افزایش رشد دستمزد گزارش می‌دهند. داده‌‌‌های رسمی نشان می‌دهد که تورم اتحادیه اروپا ماه گذشته به ۶/ ۸‌درصد رسیده است و بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه نرخ بهره را بیش از انتظار افزایش داد که نشان می‌دهد درحال حاضر نگرانی‌ها از بابت تورم بر ملاحظات رشد اقتصادی اولویت دارد. پیش‌بینی می‌شود فدرال‌رزرو نیز در نشست هفته آینده خود افزایش ۷۵/ ۰درصدی دیگری بر نرخ بهره پایه کشور اعمال کند.

نظرسنجی‌‌‌های رویترز احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا در طول سال آینده را ۴۰‌درصد و در طول دو سال آینده را ۵۰‌درصد برآورد کرده است. طبق این گزارش، چین و ژاپن همچنان سیاست پولی انبساطی را دنبال می‌کنند که نشان می‌دهد دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان قدرت کافی برای جبران ضعف در دیگر نقاط جهان را ندارند.

به دنبال اعمال قرنطینه‌‌‌های گسترده کرونایی، رشد اقصادی چین نیز در سه‌ماه دوم سال‌جاری تا حد زیادی با کاهش مواجه شد که نشان‌دهنده تداوم فشار در ماه‌‌‌های آینده به دنبال تیره‌شدن چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی است.

کاهش رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان به‌علاوه عواقب اتخاذ سیاست پولی انقباضی از سوی بانک‌های مرکزی، بانک توسعه آسیایی (ADB) را نیز مجبور کرد تا پیش‌بینی خود از رشد این منطقه را کاهش دهد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟