جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۸ تير ۱۴۰۱ 0 309

شاخص ارزی به کانال ۳۱ هزار تومان بازگشت

نگاه دلار به ترافیک سیاسی

نگاه دلار به ترافیک سیاسی
در روز دوم هفته جاری قیمت شاخص ارزی به سطوح قیمتی کانال ۳۱ هزار تومانی بازگشت. این هفته، رفت و آمد مقامات سیاسی به تهران احتمالا بازار دلار را نیز متاثر می‌کند. پس از افزایش قیمت مشاهده شده در نرخ اسکناس آمریکایی در روز شنبه ۲۵ تیر ماه، با شروع معاملات ارز در بازار روز یکشنبه قیمت دلار آزاد به پله نهایی کانال ۳۱ هزار تومانی بازگشت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده بسیاری از کارشناسان ارزی بازار تهران به دلیل حضور نرخ‌های معاملات توافقی در محدوده قیمتی ۳۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان، با کاهش حجم معاملات در گردش بازار غیر‌رسمی نرخ دلار آزاد نیز دچار افت قیمت‌ می‌شود.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان سیاسی-اقتصادی بازار نیز ضمن اشاره به سفر مقامات مهم خارجی به منطقه در روز‌های گذشته و روز‌های آینده، افت قیمت مشاهده شده در معاملات بازار غیر‌رسمی ارز را ناشی از مطرح شدن برخی انتظارات سیاسی مثبت در فضای بازار می‌دانند.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با حدود 350 تومان کاهش نسبت به روز ابتدایی هفته به رقم 31 هزار و 950 تومان رسید.

 قیمت اسکناس دلار آزاد که در راستای تحقق سیاست جدید بانک مرکزی در زمینه خرید و فروش ارز با نرخ توافقی، برای مدت قابل توجهی در محدوده قیمتی نیمه اول کانال 31 هزار تومانی نوسان می‌کرد، در روز‌های انتهایی هفته گذشته و با کاهش حجم تزریق ارز در بازار آماده حرکت به سمت کانال‌های قیمتی بالاتر شد.

در روز شنبه 25 تیر ماه بود که نرخ این ارز با خروج از سطوح قیمتی کانال 31 هزار تومانی به رقم 32 هزار و 300 تومان رسید. با شروع معاملات غیر‌رسمی ارز در روز دوم هفته قیمت اسکناس آمریکایی به سطوح قیمتی مرز 2 کانال 31 و 32 هزار تومانی بازگشت و دچار اصلاح نرخ شد.

کارشناسان بازار بر این باورند که با توجه به صورت پذیرفتن معاملات ارزی توافقی در بازه قیمتی 30 هزار و 300 تا 30 هزار و 700 تومانی، نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی کشش افزایش نداشته و در شرایطی که حجم معاملات در گردش بازار غیر‌رسمی کاهش یابد نرخ ارز در این‌گونه از معاملات نیز به سطوح قیمتی پایین‌تر باز‌می‌گردد.

از سوی دیگر به عقیده تحلیلگران سیاسی بازار تهران، افت قیمت مشاهده شده در روند معاملات روز‌های یکشنبه و دوشنبه ناشی از واکنش بازار به سفر مقامات مسوول خارجی به منطقه در روز‌های گذشته و پیش‌رو است.

همچنین این افراد بر این باورند که در صورت انتشار سیگنال‌های مثبت از سفر این مقامات خارجی امکان بازگشت نرخ دلار آزاد به سطوح قیمتی کانال 30 هزار تومانی نیز وجود دارد.  در روز‌های گذشته سکه طلا نیز به افت قیمت شاخص ارزی واکنش داد.

قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی که در بازار روز نخست هفته به رقم 15 میلیون و 120 هزار تومان رسیده بود، در طی معاملات 2 روز گذشته به سطوح قیمتی ابتدایی کانال 15 میلیون تومانی رسید.

این در حالی است که بخش قابل توجه 2 میلیون و 100 هزار تومانی از نرخ این کالای سرمایه‌ای به عنوان حباب قیمتی محاسبه شده و انتظارات تورمی همچنان در معاملات بازار سکه حرف اول را می‌زند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟