شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۶ تير ۱۴۰۱ 0 321

نفت مقطعی به ‌‌زیر ۱۰۰ دلار بر بشکه سقوط کرد

جبران محدود بهای نفت پس از ریزش سنگین

جبران محدود بهای نفت پس از ریزش سنگین
بازار نفت که سه‌‌شنبه با هراس از رکود جهانی اقتصاد بزرگ‌‌ترین ریزش روزانه خود را از ماه مارس تجربه کرده بود، دیروز چهارشنبه به‌‌دلیل نگرانی‌‌ها درباره عرضه بخشی از خسارت قیمتی روز قبل را جبران کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، هر دو شاخص مهم بازار جهانی نفت یعنی وست تگزاس اینترمدییت و برنت سه‌‌شنبه به‌‌شدت کاهش یافتند، چراکه هراس‌‌ها از وقوع رکود اقتصادی و دیگر فشارهای نزولی در بازار برجسته و باعث شد، وست تگزاس اینترمدییت به زیر ۱۰۰دلار بر بشکه برسد.

این نفت در این روز با ۲/ ۸درصد افت معادل ۹۳/ ۸دلار به ۵/ ۹۹دلار در هر بشکه تنزل کرد. همچنین شاخص برنت ۵/ ۹درصد معادل ۷۳/ ۱۰دلار پایین آمد تا با قیمت ۷۷/ ۱۰۲دلار بسته شود.  با این حال، دیروز چهارشنبه بازار مسیری معکوس به خود گرفت و ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران، نفت خام آمریکا با نزدیک به یک درصد رشد به ۳۶/ ۱۰۰دلار بر بشکه افزایش یافت. همچنین برنت ۳۶/ ۱درصد معادل ۵۹/ ۱دلار بالا رفت تا به ۴/ ۱۰۴دلار بر بشکه برسد.

قیمت‌‌های نفت همچنین به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا که در اوج ۲۰ساله در برابر یورو و چندین‌‌ماهه در برابر دیگر ارزهای مهم قرار دارد، تحت فشار است. دلار قوی‌‌تر معمولا نفت را برای دارندگان دیگر ارزها گران کرده تقاضا را محدود می‌‌کند.  عامل نزولی دیگر نگرانی‌‌ها درباره قرنطینه‌‌های کرونایی در چین است که همچنین رشد نفت در روز چهارشنبه را محدود کرد.  با این حال، تحلیلگران انتظار بازگشت صعودی سریع قیمت نفت را دارند، چراکه محدودیت عرضه ادامه دارد./رویترز


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟