پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کاهش سرقت دریچه‌های منهول با تولید دریچه منهول کامپوزیتی
دریچه‌های دایره‌ای و مستطیل شکل موجود در خیابان‌ها همان دریچه منهول هستند که بر روی کانال‌های دسترسی بر تاسیسات برقی، مخابرات، فاضلاب و... قرار می‌گیرند تا هم از آن محافظت کنند و هم حفره ایجاد شده برای عابران و خودروها خطرناک نباشد.

دریچه‌های منهول در سال‌های اخیر از جنس فلز و چدن تولید می‌شد و به دلیل ارزش بالای این مواد، سالانه تعداد زیادی از آن به سرقت می‌رفت. اما امروز با تلاش دانشجویان نخبه، دریچه منهول کامپوزیتی طی فرآیند‌های آزمایشی در شهرهای مختلف کشور، توانستند جایگزین خوبی برای دریچه‌ها منهول فلزی باشند.

دریچه منهول کامپوزیتی

دریچه‌ منهول کامپوزیتی و کوپلیمری در برابر نور خورشید از مقاومت کافی برخوردار نیستند و دچار ترک می‌شوند. همچنین در برابر یخ زدگی هم ضعیف هستند. به همین دلیل تا مدت‌ها بعد از تولید دریچه‌های منهول کامپوزیتی، دریچه چدنی انتخاب اول مهندسان بود. اما با گذشت زمان و روبه‌رویی با چالش بزرگی چون سرقت این دریچه‌ها، خسارات مالی و جانی زیادی به شهرها وارد می‌شد.

بنابراین شرکت‌های دانش بنیان برای بهبود خواص دریچه منهول کامپوزیتی تلاش کردند و توانستند نانو کامپوزیت از جنس سیمان تولید کنند که دیگر ضعف‌های دریچه کامپوزیتی را نداشت و تمام خواص مورد نیاز برای یک دریچه منهول در آن گنجانده شده بود. این دریچه در مدت کوتاه با استقبال زیادی مواجه شد و توانست جایگزین مناسبی برای دریچه چدنی باشد.

ویژگی‌های دریچه نانو کامپوزیت

تولید دریچه نانو کامپوزیت از جنس سیمان ویژگی‌های منحصر به فردی در دریچه ایجاد کرد که سیمان به تنهایی از این ویژگی‌ها برخوردار نبود. این ویژگی‌ها عبارتند از:

• قابلیت چکش خواری بالا
•  تحمل بار بیش از 40 تن
• مقاومت در برابر عوامل مختلف
• غیرقابل اشتعال
• تحمل بالا دما تا 1100درجه سانتی گراد
• استحکام مکانیکی
• ضد سرقت

 
در کنار تمام ویژگی‌هایی که به آن اشاره کردیم این نوع دریچه منهول، طول عمر بالایی دارد و معمولا تا 65 سال عمر می‌کند. دریچه منهول نانو کامپوزیت مزایا زیادی به همراه دارد و قیمت ارزان آن باعث شده است که سرقت آن کاهش یابد و دیگر شاهد خسارات جانی و مالی نباشیم.

تولید دریچه منهول کامپوزیتی

برای تولید دریچه‌های کامپوزیتی از دو فرآیند قالبگیری دستی و ماشینی استفاده می‌شود. دریچه‌های منهول با توجه به محل نصبشان در کلاس‌های مختلف تولید می‌شوند که از 1.5 تن تا 90 تن متغیر است. تولید ماشینی دریچه با قالبگیری گرم انجام می شود که در نهایت دریچه یا هندهول کامپوزیتی تولید می‌شود و کیفیت بالاتری نسبت به نمونه‌های دستی دارد. BMC، SMC وGRP از مواد اولیه تولید دریچه منهول هستند که درون‌ آن‌ها از الیاف شیشه خرده شده استفاده شده است و قطری نزدیک به 6 میلی‌متر دارند. این مواد در بستر پرکننده‌های معدنی و رزین پلی استر غیر اشباع با فشار و حرارت بالا پخته می‌شوند و در نهایت با قالبگیری آن، دریچه منهول تولید می‌شود.

انواع دریچه منهول کامپوزیتی

همانطور که اشاره شد، برای تولید دریچه منهول کامپوزیتی از سه نوع ماده اولیه استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها باعث به وجود آمدن دریچه‌ای با خواص منحصر به فرد می‌شوند.

دریچه کامپوزیتی GRP: این دریچه در برابر یخ زدگی ضعیف است و استحکام کمی در برابر جذب آب و انجماد آن دارد. به همین دلیل از کیفیت کافی برخوردار نیست و مشتریان کمتری دارد. دریچه کامپوزیتی GRP از ظاهر زیبایی برخوردار نیست و قیمت آن پایین است.

دریچه SMC: این دریچه نمونه ارتقا یافته دریچه GRP است که تحت فشار زیاد زیر دستگاه پرس با سطحی زیبا تولید می‌شود و ضخامت آن یکنواخت است. این دریچه از مقاومت بالا برخوردار است و طول عمر بالایی دارد. همچنین وزن کم این دریچه حمل آن را آسان کرده است.

دریچه BMC: این دریچه برای مناطق با بار ترافیکی کم مناسب است و کیفیتی متوسط نسبت به دو نمونه قبلی دارد.

مزیت‌های دریچه منهول کامپوزیتی

ویژگی‌های دریچه منهول کامپوزیت باعث شده است که این دریچه مزایا بسیاری به همراه داشته باشد و به عنوان یک دریچه ضدسرقت در بسیاری از مناطق کشور جایگزین نمونه‌های قبلی شود. این مزایا عبارتند از:

•  حمل آسان به دلیل وزن سبک
•  امکان استفاده در شرایط مختلف به دلیل مقاومت در برابر فشار، ضربه، لغزش و خوردگی
•  قابل استفاده در محیط‌های گرم، مرطوب، خشک و...
• قابل نصب در محیط شیمایی
•  وجود کلاس بندی ترافیکی
• نصب سریع و آسان
• رنگ بندی متنوع
• و امکان درج لوگو

وجود قفل و کلید در این نوع دریچه سرقت آن را دشوار کرده است. به طوری که دیگر امکان ورود افراد متفرقه به تاسیسات زیرزمینی وجود ندارد و امنیت آن افزایش یافته است.

قیمت دریچه منهول کامپوزیت

دریچه‌ منهول کامپوزیت به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند و در انواع متنوعی وارد بازار می‌شوند که هر کدام از آن‌ها وابسته به ابعاد و کیفیت، قیمت متفاوتی دارند. دریچه‌هایی که به روش دستی تولید شوند، کیفیت کمتری داشته و قیمت تمام شده آن پایین‌تر است. کیفیت تولید به روش دستی وابسته به توانمندی و مهارت اپراتور متفاوت است و قیمت در این روش تولید متغیر است.

 
برای تولید دریچه منهول به روش ماشینی هم از مواد اولیه متفاوت چون BMC، SMC و... استفاده می‌شود، که دریچه کامپوزیتی BMC کلاس کاری پایین‌تری داشته و کاربرد آن غیرترافیکی است. بنابراین قیمت پایین تری دارد. امام دریچه SMC قابلیت تحمل فشار بالایی دارد و به عنوان دریچه ترافیکی کاربرد دارد و قیمت تمام شده آن بیشتر است.

به طور کلی برای برآورد قیمت دریچه کامپوزیتی باید موارد مختلفی چون کلاس کاری، شکل، رنگ، ابعاد، قطر، مواد اولیه و... را درنظر بگیرید. برای دریافت اطلاعات دقیق هم می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران فروش شرکت‌های تولید کننده، دریچه کامپوزیتی مناسب را شناسایی کنید و از قیمت آن آگاه شوید.

جمع بندی

دریچه‌ منهول کامپوزیتی که امروزه برای تاسیسات زیرزمینی استفاده می‌شوند ویژگی‌های زیادی به همراه دارند و چالش مهمی چون سرقت آن و ایجاد خسارات جانی و مالی را برطرف کرده اند. این نوع دریچه با کمک شیوه‌های جدید به صورت نانو کامپوزیت هم وارد بازار می شوند که ویژگی‌های آن مورد بحث قرار گرفت.

قیمت دریچه‌های کامپوزیتی وابسته به مواد اولیه، ابعاد و شکل ظاهری و به طور کل کیفیت آن، متفاوت است و شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران شرکت‌های تولید کننده از قیمت انواع مختلف دریچه کامپوزیتی اطلاع یابید.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟