شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

ماجرای مالیاتی که دوبار وصول می‌شود
درحالی که سازمان مالیاتی وصول مالیات ارزش افزوده را برمبنای دلار ۲۳ هزار تومانی انجام میداد، حالا اجرای حکم بودجه در خصوص تغییر نرخ محاسباتی ارز در گمرک از ۴۲۰۰ تومان به نرخ ای تی اس منجر به وصول دوباره مالیات ارزش افزوده فصل بهار خواهد شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ بعد از تبدیل نرخ محاسباتی ارز در گمرک از نرخ 4200 تومان به نرخ ای تی  اس (حدود 23 الی 24 هزار تومان) چالشهایی  در خصوص وصول مالیات ارزش افزوده از تولیدکنندگان و واردکنندگان ایجاد شده است.

بر اساس قانون بودجه امسال، کلیه عوارض و پرداختهای مرتبط با حوزه تجارت خارجی از جمله حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده از یکم فروردین ماه بر مبنای نرخ ای تی اس انجام خواهد شد. با توجه به اجرای قانون و احکام بودجه از خردادماه، عملا در دوماهه ابتدایی سال وصول مالیات ارزش افزوده بر مبنای محاسبات با نرخ 4200 تومانی انجام شده بود.

  این درحالی است که گمرک ایران وظیفه وصول مالیات ارزش افزوده (اقلام وارداتی) را بر عهده داشته و برای تمام اظهارنامه‌هایی که از ابتدای سال ترخیص انجام شده، مطالبه نامه کسری دریافتی حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده صادر خواهد کرد.

از طرف دیگر سازمان امور مالیاتی نیز از سنوات قبل مالیات ارزش افزوده کالاهای وارداتی را نه بر مبنای نرخ محاسباتی 4200 تومانی بلکه بر مبنای نرخ نیمایی انجام میداد. براین اساس مانند سنوات قبل، ما به التفاوت مالیات ارزش افزوده فصل بهار در نیمه تیر ماه از واردکنندگان وصول خواهد شد.

با توجه به اجرایی شدن احکام مرتبط با حوزه تجارت خارجی قانون بودجه 1401، عملا گمرک و سازمان مالیاتی کشور،  مالیات ارزش افزوده فصل بهار مرتبط باکالاهای وارداتی را دو مرتبه وصول می‌کنند.

بر این اساس درحالی که سازمان مالیاتی وصول مالیات ارزش افزوده را برمبنای دلار 23 هزار تومانی انجام میداد، حالا اجرای حکم بودجه در خصوص تغییر نرخ محاسباتی ارز در گمرک از 4200 تومان به نرخ ای تی اس منجر به وصول دوباره مالیات ارزش افزوده فصل بهار خواهد شد.

لازم به ذکر است، هرچند سازمان مالیاتی، در این شرایط بعد از چند ماه اقدام به استرداد و بازپرداخت مالیات مازاد وصول شده مینماید اما این موضوع چالش جدی در تامین سرمایه درگردش واحدهای مرتبط با حوزه درگیر در تجارت خارجی کشور  ایجاد خواهد کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟