جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ 0 270

wikiplast.ir

سهم چک‌های تضمینی در ۱۴۰۰

سهم چک‌های تضمینی در ۱۴۰۰
سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: حجم چک‌‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک در سال۱۴۰۰ حدود ۲۷۰۰هزار میلیارد تومان بوده که ۴هزار میلیارد تومان آن متعلق به چک‌‌های تضمین‌شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، آمنه نادعلی‌زاده درخصوص اهمیت چک‌‌های تضمین شده در سیستم بانکی گفت: به لحاظ اهمیت، تعداد چک‌‌های تضمین‌شده در سال۱۴۰۰ حدود یک‌درصد چک‌‌های عادی و حدود ۱۵درصد مبلغ چک‌‌های مبادله‌شده است.

او افزود: با توجه به اینکه در گذشته چک‌‌های تضمین‌شده مجهز به شناسه صیادی نبود، امکان استعلام آنها نیز وجود نداشت و گیرنده چک باید برای استعلام به بانک صادرکننده چک تضمینی مراجعه می‌‌کرد؛ اما در حال حاضر گیرنده می‌‌تواند با توجه به شناسه صیادی و ثبت این شناسه در سامانه صیاد از صحت چک اطمینان حاصل کند. او درخصوص روش استعلام چک‌های تضمین‌شده گفت: یکی از این روش‌های استعلام مراجعه به وب‌سایت بانک مرکزی است که افراد می‌‌توانند با مراجعه به تب قانون جدید چک و با کلیک روی سرویس استعلامی چک، بر اساس اقوام اطلاعاتی جدید با وارد کردن شناسه صیادی، تاریخ سررسید، کد ملی گیرنده و وارد کردن مبلغ چک، به‌صورت سریع متوجه ثبت یا عدم ثبت چک تضمین‌شده شوند.

نادعلی‌زاده ادامه داد: افراد همچنین می‌‌تواند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، از روش‌های استعلام‌گیری آگاه شوند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک افزود: افراد همچنین می‌‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنتی مثل اینترنت بانک، همراه بانک، برنامک‌‌های موبایلی و خودپرداز بانک‌‌ها از صحت چک تضمین‌شده مطلع شود.


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟