پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ 0 577

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی

ارز پتروشیمی را با التماس ۲۵ هزار تومان می‌فروشیم

ارز پتروشیمی را با التماس ۲۵ هزار تومان می‌فروشیم
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: در حال حاضر پتروشیمی‌ها ارز خود را با التماس ۲۵ هزارتومان می فروشند؛ این نرخهای بازار غیررسمی معلوم نیست از کجا می‌آید؟

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرنگار ایبِنا، احمد مهدوی؛ دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در نشست رئیس کل بانک مرکزی با مدیران صنعت پتروشیمی گفت: اقدام دیروز بانک مرکزی مبنی بر خرید ارز صادرکنندگان از سوی صرافی‌ها یک قدم به جلو بود و باید تدبیری اتخاذ شود که ارز براحتی وارد کشور شود. نباید به بازار ساختگی که برخی به آن بازار سیاه می گویند نگاه شود باید تا حد امکان این بازار کوچک شود. در حال حاضر پتروشیمی‌ها ارز خود را با التماس ۲۵ هزارتومان می فروشند؛ این نرخهای بازار غیررسمی معلوم نیست از کجا می‌آید؟

وی از عرضه ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار ارز پتروشیمی‌ها به سامانه نیما در دوماه و ۲۰ روز اخیر خبر داد و گفت: این میزان عرضه جدا از ارزهایی است که برای واردات مورد نیاز خودمان استفاده کردیم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال حداقل ۱۵ میلیارد دلار ارز وارد کشور خواهیم کرد.

مهدوی با تاکید براینکه هماهنگی خوبی میان بانک مرکزی و شرکت های پتروشیمی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به ارزی که در اختیار داریم هیچ واردکننده ای مشکلی در تامین ارز مورد نیاز خود ندارد و حتی بانک مرکزی که بلافاصله ثبت سفارش‌ها را تایید می‌کند شاهد صف فروش این ارزها به متقاضیان هستیم.

وی صنعت پتروشیمی را صنعت پیشرو و مزیت کشور دانست و گفت: ما به لحاظ جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه شاید آنطور که باید به نقطه قابل قبول نرسیدیم اما پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه چشم‌انداز خوبی برای صنعت پتروشیمی متصور هستیم تا بتواند بخش عمده‌ای از نیاز ارزی کشور را تامین کند. خوشبختانه رشد قابل توجهی در صادرات داشتیم اما صرفا به دلیل افزایش نرخ‌های جهانی نبوده بلکه هم میزان تولید و هم میزان صادرات محصولات پتروشیمی افزایش داشته است.

به گفته وی، این روند افزایشی امسال هم با ورود واحدهای جدید به مدار تولید تداوم خواهد داشت.  

دبیرکل انجمن صنفی صنعت پتروشیمی افزود: امیدواریم با سیاست های جدید بانک مرکزی و رویکرد متفاوت و نگاهی که به حوزه صادرات، واردات و تنظیم بازار دارد بتوانیم با گام‌های بیشتر مانند مجوز اخیر بانک مرکزی با هدف مدیریت بازار ارز و تسهیل بازگشت ارزهای صادارتی به صورت اسکناس شاهد آثار مثبت باشیم که قیمت هم بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و تحمیل و دستوری وجود ندارد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟