پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

صادرات رزین PVC مشمول عوارض صادرتی شود
انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در نامه ای به قائم مقام وزیر صنعت، با اشاره به عدم تنظیم گیری عرضه pvc و از دست رفتن بازارهای داخلی و صادراتی محصولات نهایی، خواستار وضع عوارض صادراتی برای رزین PVC شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، این انجمن در نامه خود خطاب به «محمد صادق مفتح» قائم مقام وزیر در امور بازرگانی وزارت صنعت، با ایراد انتقادهایی درباره کاهش عرضه PVC در بورس کالا و ایجاد رقابت 20 درصدی، نسبت به وضعیت زنجیره تکمیل زنجیره ارزش این صنعت اظهار نگرانی کرده است.

در این نامه که به امضای عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی رسیده، آمده است: در سالیان اخیر، زنجیره ارزش صنعت PVC کشوربه دلیل نقص در سیستم تنظیم گیری، دچار بحران عمیقی گردیده و این موضوع، آسیب های جدی به صنایع تکمیلی مصرف کننده این مواد وارد آورده است.

انجمن در نامه خود با اشاره به ظرفیت بیش از 700 هزار تنی تولید pvc در صنایع بالا دست کشور، نسبت به کاهش عرضه این محصول از 550 هزار تن در سال 1399، به 409 هزار تن در سال 1400، انتقاد کرده است.

به باور انجمن، عدم تنظیم گیری مناسب باعث شده تا شیب صادرات مواد اولیه که کمترین ارزش افزوده را برای کشور دارد، روند صعودی خود را ادامه داده و همزمان گسترش زنجیره ارزش افزوده و تولید مصنوعات پلیمری و پلاستیکی در پایین دست که با ارزش افزوده و اشتغال زایی بالا برای کشور همراه است، را با اختلال مواجه کند.

در این نامه همچنین به نقش بالای مواد اولیه پی وی سی در بهای تمام شده لوله و اتصالات پی وی سی نسبت به سایر صنایع پایین دست این صنعت اشاره شده که بر اساس برآورده بیش از 80 درصد بوده و این موضوع به گرانی محصولات نهایی تسری یافته که متضرر اصلی آن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این محصولات هستند.

شرایط فوق یعنی کاهش عرضه رزین PVC و همچنین رقابت های 20 درصدی موجب زیان های بسیاری برای تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی شده است که انجمن در نامه خود نتیجه این شرایط را از دست دادن بازارهای داخلی و خارجی عنوان کرده است.

در این نامه با تشریح زیان های وارد شده به صنعت لوله و اتصالات پی وی سی که در نتیجه عدم تامین پایدار مواد اولیه و با قیمت مناسب به وجود آمده، پشنهاد شده است تا برای رونق تولید در صنایع پائین دست و تکمیل زنجیره ارزش، صادرات رزین PVC مشمول عوارض ثابت صادراتی شود.

متن کامل این نامه را در ادامه مشاهده کنید:


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟