جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

افزایش دو برابری سود شرکت صنایع ملی پتروشیمی در سال ۹۹
بررسی صورت مالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می‌دهد سودآوری این شرکت به ۳.۳۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته اش حدود دوبرابر شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرگزاری مهر، از روز گذشته گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورتهای مالی سال مالی ۱۳۹۸، (۲۹۶) شرکت دولتی اعم از مادر تخصصی، اصلی و فرعی و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹، (۳۱۳) شرکت دولتی از جمله تعداد ۷ بانک دولتی، ۲ بیمه دولتی و همچنین ۴ شرکت تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سامانه کدال منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

در همین راستا گزارش صورت مالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی منتشر شده است که مشروح اطلاعات آن به شرح زیر است:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی از چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت است. این شرکت وظیفه مدیریت و گسترش عملیات صنایع شیمیایی و پتروشیمیایی کشور را برعهده دارد.

سود خالص شرکت در سال ۹۹ به ۳.۳۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته‌اش ۱.۷۳ هزار میلیارد تومان رشد داشته است.(بیش از دو برابر)

طبق صورت مالی، این شرکت بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان صادرات داشته که نسبت به سال گذشته‌اش حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. 
همچنین فروش داخلی مواد پتروشیمی و خدمات یوتیلیتی شرکت در سال ۹۹، ۸۵ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

لازم به ذکر است واحدهای یوتیلیتی برای سرویس دهی به مجتمع‌های پتروشیمی به وجود آمده است. 
معمولاً در یک سایت پتروشیمی که شامل واحدهای مختلف تولیدی است یک واحد یوتیلیتی ساخته می‌شود تا خدمات مورد نیاز پتروشیمی‌ها، از جمله واحدهای تولید برق، بخار، آب و… در مجتمع را ارائه می‌دهد.

دیگر جدولی که مهم است فروش این شرکت به پتروشیمی‌های فرعی آن است. همانطور که مشاهده می‌کنید پتروشیمی نوری با حدود ۲۷ درصد، بیشترین سهم از فروش این شرکت را بر عهده دارد.

جدول زیر مقایسه بین تولید سال ۹۹ شرکت‌ها و ظرفیت اسمی و واقعی آن هاست. در این میان تولید محصولاتی که تولید آنها در سال ۹۹ بیش از ظرفیت واقعی بوده است، مثل اتیلن، بوتان، پارازایلن، انواع پت و… قابل توجه است که نشان از بازار مناسب این محصولات دارد. تولید LPG پتروشیمی‌ها هم ۹۴۰ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته‌اش قدری کاهش داشته است.

همچنین تولید محصول آنیلین در سال ۹۹ ۹۹۵ هزار تن بوده، در حالی که ظرفیت اسمی آن تنها ۳۰ هزار تن ذکر شده است که دلیل آن احتمالاً به دلیل راه‌اندازی واحدهای تولید پتروشیمی کارون است.

نکته قابل توجه دیگر آن است که تولید برخی محصولات مهم مثل پروپیلن، بوتیلن، پنتان پلاس و … در این جدول صفر آمده که دلیل آن مشخص نیست.

در چدول زیر پروژه‌های جاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به نمایش درآمده است. پروژه بهسازی اسکله ماهشهر اسفند گذشته با حضور وزیر نفت به افتتاح رسید.

در پایان اشاره شده است که تعهدات سرمایه‌ای شرکت ناشی از قراردادهای منعقده بیش از ۵۹ هزار میلیارد تومان است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟