جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مصرف کیسه‌های پلاستیک در ایران بالاتر از متوسط جهانی است
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روزجهانی زمین پاک بر لزوم حذف پلاستیک با هدف حفظ و حمایت از محیط زیست تاکید کرد .

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا،مهدی مصطفوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شعار امسال روز جهانی زمین پاک که "سرمایه گذاری در زمین  با حذف پلاستیک "است،  گفت: اصولا پلاستیک‌ها برای رفع مشکلات بشر ساخته شده اند، اما الگوهای غلط مصرف پلاستیک، پس از بلااستفاده بودن پلاستیک‌هاست که محیط زیست را دچار آشفتگی می‌کند، در حال حاضر پلاستیک‌ها بخش مهمی از کالاهای مورد نیاز بشر را در بخش صنعت، ساختمان، ماشین آلات و خدمات عمومی تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: پلاستیک از جمله معضلات اصلی محیط زیست است.

هر چقدر رفاه زندگی بشر در سال‌های اخیر بیشتر شده پلاستیک نقش موثرتری در زندگی روزمره انسان‌ها ایفا کرده است، اما پیش بینی می‌شود که محیط زیست در آینده به سختی بتواند از آلودگی‌های زباله‌های پلاستیکی نجات یابد.

مصطفوی  تاکید کرد: پلاستیک‌ها در طبیعت تجزیه نمی‌شوند بلکه به ذرات ریز تبدیل و در خاک وارد منابع خاکی و در آب وارد بافت ماهیان و دیگر جانداران و در نهایت وارد چرخه غذایی انسان می‌شود که در طولانی مدت، مشکلاتی را برای سلامت انسان‌ها به همراه خواهد داشت.

وی در رابطه با مصرف پلاستیک در ایران، گفت: ایران جزو هشت کشور اول تولیدکننده زباله در دنیاست و بخصوص رتبه ایران در استفاده از کیسه های پلاستیکی بالاتر از حد متوسط جهانی است در ایران سالانه بیش از ۳ میلیون تن پلاستیک تولید می شود که بیش از ۹۰ درصد آنها بازیافت نمی شوند.

مصطفوی بیان کرد: در کلانشهر اراک نیز روزانه ۹۰۰ تن زباله تولید می شود. ۳۵ درصد کل پسماندهای اراک به زباله های خشک تعلق دارد و از این مقدار ۹ درصد آن پلاستیک است که صدها سال طول میکشد که به خودی خود تجزیه و نابود شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: روز جهانی زمین پاک تلنگری مناسب برای ما انسانهاست که در رفتار با زمین و طبیعت تجدید نظر کنیم تا دین خود را نسبت به نسل آتی و سایر زیستمندان که حق حیات دارند ادا کنیم.

به گفته وی، استفاده از ساک دستی پارچه ای ، عدم خرید بطری آب معدنی ، کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف ، استفاده از ظروف شیشه ای و ... از جمله راهکارهای عملی به منظور کاهش مصرف پلاستیک به شمار می آید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟