یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اختتامیه معاملات 1400 پتروشیمیایی‏‏‌ها با صعود نرخ پایه
قیمت‌های پایه برای بخش عمده‌‌‌ای از محصولات پلیمری و شیمیایی بورس‌کالا با رشد اعلام شدند. این افزایش بها به دلیل رشد نرخ این گروه از محصولات در بازارهای جهانی محقق شده که چندی است با تکانه‌‌‌های جدی همراه شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، در مقابل، دیگر اهرم اثرگذار بر معادله تعیین نرخ پایه، یعنی قیمت مبنای نیمایی دلار با کاهش 160تومانی به کانال 23‌هزار تومانی بازگشت و به میزان 67/ 0‌درصد اثر افزایشی نرخ جهانی محصولات جهانی را خنثی کرد.

البته این مقدار نوسان کاهشی در میانگین هفتگی بهای نیمایی دلار چندان قدرتمند نبود، به این ترتیب عمده گریدهای پلیمری و شیمیایی با محرک رشد بهای جهانی، تغییر مثبت قیمت پایه را به ثبت رساندند.

بازه نوسان بهای قیمت پایه در آخرین هفته از ماه پایانی سال‌جاری، در بازار پلیمرها نسبت به محصولات شیمیایی محدودتر بود؛ به طوری که بیشترین رشد قیمت پایه در بین پلیمرها 5‌درصد ارزیابی می‌شود، در حالی که در گروه شیمیایی‌‌‌ها رشد نرخ پایه بالغ بر 20درصد نیز دیده می‌شود.

پلی‌استایرن انبساطی با 90دلار افزایش نرخ جهانی در معادله کشف نرخ پایه روز گذشته لحاظ شد که با احتساب 95‌درصد فوب خلیج‌فارس نرخ دلاری این محصول به میزان 1663دلار در نظر گرفته شد. این محصول که صدرنشین رشد قیمت پایه بازار پلیمرها در هفته پایانی سال‌جاری است، با بهای پایه 39‌هزار و 873تومانی عرضه می‌شود.

در بین نرخ‌های کاهشی هفته جاری نیز می‌‌‌توان به پلی‌وینیل کلرایدهای بورس‌کالا(PVC)  اشاره کرد که در تمامی گریدها با کاهش قیمت پایه همراه شدند. دلیل عمده آن نیز، نوسان مثبت و محدود قیمت این محصول در بازارهای جهانی بود که به اثر کاهشی قیمت مبنای نیمایی دلار مجال خودنمایی داد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟