پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بی نظمی بازار به نفع کیست؟
به قدری در سال 97 روزهای رکوردشکنی و صعود قیمت دیده ایم که دیگر کمتر اتفاقی مایه تعجب همگان می‌شود ولی امروز را می شود از روزهای سیاه امسال برای صنعت پلاستیک قلمداد کرد.

به گزارش ویکی پلاست، امروز یکشنبه بود؛ یعنی روزی که قیمت های پایه اعلام می شد، چهاردهمین اعلام قیمت سال 1397 در حالی اطلاع رسانی شد که بر اساس فرمول های دفتر توسعه صنایع تکمیلی و شاید کمی دور از انتظار تولیدکنندگان، به جز پت، در تمامی گریدها از 1.2 تا 4.3 درصد افزایش قیمت اتفاق افتاد. این افزایش قیمت را گوشه ذهن‌تان نگه دارید.

دومین عامل: از دیروز (شنبه 30 تیرماه) گویی عنان و افسار سکه رها شده و در حالی که آخرین قیمت پنجشنبه 28 تیرماه، 2 میلیون و 870 بود، تنها در دو روز و با صعود 380 هزار تومانی، سکه رکورد تاریخی دیگری ثبت کرد و به 3 میلیون و 250 هزار تومان رسید.

عامل سوم: دلار هم مانند سکه، از اوایل هفته گذشته با عبور از مرز 8 هزار تومان، طی این هفته به مانند سکه، شروع به اوج گیری کرد. در معاملات امروز شنیده شد دلار تا مرز 9 هزار تومان هم رسیده است.

اما عامل چهارم که بیشتر یک گمانه زنی و شنیده ها بود؛ زمزمه اعتصاب کامیون داران در حالی مجدد از سوی برخی تولیدکنندگان شنیده می شد که همان طور که هفته قبل گفتیم، مشکلات آن ها در حال رفع و رجوع است. فروش لاستیک به قیمت دولتی، بیمه تکمیلی و نشست شب گذشته وزیر راه و شهرسازی، همگی دلالت بر این دارند که به مرور، خواسته های آن ها در حال عملی شدن است.

هیچ خبری از سوی انجمن کامیون داران به عنوان پیگیری کننده مطالبات راننده ها شنیده نمی شود و اگر نیت و خواسته ای مبنی بر اعتراض باشد، زمزمه های ناهماهنگ با گروه اصلی پیگیری کننده خواسته های کامیون داران است.

اما همین شایعه کافی بود تا برخی افراد که منافعشان در بی نظمی بازار است، پکیج کاملی از انواع بهانه های لازم را در دست گرفته و نهایت استفاده را از این شرایط ببرند و امروز قیمت هایی برای مواد اولیه ثبت شد که نمی شد دلیل روشنی برای آن پیدا کرد.

اما یک توصیه: در شرایطی که همه عوامل بیرونی مثل نوسانات اقتصادی و متغیرهای فرعی از قبیل سکه یا حتی دلار اسیر بی نظمی و بی ثباتی است، مهم ترین وظیفه هر دلسوز صنعت پلاستیک، حفظ آرامش، دور کردن شایعات از فضای صنعت، رصد دقیق بازار و خودداری از تصمیمات شتابزده است.

فشارهای مختلف از مواد اولیه گرفته تا برق و مالیات و غیره، همگی قابل درک هستند و واقعیت های انکارناپذیر این روزها هستند، اما واحدهایی از این طوفان سخت، جان سالم به در می برند که در آرامش و به دور از احساسات، بهترین تصمیمات را بگیرند.

بی نظمی در بازار فقط به نفع سودجویان و فرصت طلبان است، در بازی آن ها نیفتیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟