چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آخرین آمار تسهیلات صادراتی و تولیدی
بر اساس جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در ۹ماهه امسال25.7 درصد متقاضیان تسهیلات رونق تولید و 13.3 درصد متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند. همچنین از خرداد 1399 تا آخر آذر، نزدیک به 40 درصد متقاضیان موفق به دریافت بیش از 4256 میلیارد تومان تسهیلات صادراتی شدند.

به گزارش ویکی پلاست یه به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس این آمار در 9ماهه امسال بیش از 14هزار میلیارد تومان در قالب 3هزار و 707فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌‌‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌‌‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از 2064میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) در قالب 237فقره به استان‌‌‌های مختلف پرداخت شده است.

در این مدت 14هزار و 392مورد ثبت‌نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که 7هزار و 513مورد برای دریافت بیش از 42‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت 3هزار و 707فقره تسهیلات به ارزش بیش از 14هزار میلیارد تومان پرداخت شده است؛ یعنی حدود 7/ 25درصد از کل ثبت‌نام‌کنندگان در 9ماهه امسال موفق به دریافت این تسهیلات شدند. همچنین در 9ماهه امسال هزار و 778مورد ثبت‌نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که 34مورد برای دریافت تسهیلات 557میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌‌‌اند. در نهایت 237مورد پرداخت تسهیلات به ارزش 2064میلیارد تومان صورت گرفته است؛ یعنی حدود 3/ 13‌درصد از کل ثبت‌نام‌کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

ضمنا تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه با بهره 14درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌‌‌توانند با ثبت‌‌‌نام در سامانه بهین‌یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای 60‌درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

در این میان بر اساس جزئیات آمار هشت‌ماهه، خراسان‌رضوی بیشترین تسهیلات رونق تولید و اصفهان بیشترین تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) را دریافت کرده‌‌‌اند، اما خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در حوزه تسهیلات رونق تولید و در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال، مناطق آزاد هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.

آخرین آمار از تسهیلات صادراتی
از آغاز پرداخت تسهیلات به واحدهای صادراتی، یعنی خرداد 1399 تا آخر آذر، نزدیک به 40‌درصد متقاضیان موفق به دریافت بیش از 4256میلیارد تومان از این تسهیلات شدند و تا پایان آبان‌ماه، تهران، اصفهان و آذربایجان‌شرقی بیشترین تسهیلات را به خود اختصاص داده‌‌‌اند.

به گزارش «ایسنا»، در 9ماهه امسال بیش از 3003میلیارد تومان تسهیلات در قالب 158فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شده است. البته در این مدت 306مورد ثبت‌نام برای دریافت این نوع تسهیلات انجام شده بود که یعنی حدود 6/ 51‌درصد متقاضیان در این مدت موفق به دریافت تسهیلات شدند.

 البته اطلاعات مربوط به تسهیلات به واحدهای صادراتی از آغاز اعطای آن یعنی خرداد 1399 تا آخر آذر امسال هم منتشر شده که نشان می‌دهد در این مدت بیش از 4256میلیارد تومان در قالب 232فقره پرداخت شده است.

طی مدت یادشده 586فقره ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات انجام شده بود که 313 مورد از آنها برای دریافت بیش از 6391میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند، اما 232فقره تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت شد؛ یعنی حدود 6/ 39‌درصد متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

اولویت‌‌‌های اعطای تسهیلات بر اساس اولویت‌‌‌های کالایی، اولویت‌‌‌های کشوری، واحدهای تولیدی-صادراتی، اشخاص حقوقی، صادرکنندگان کالا از طریق توسعه زنجیره ارزش در صنایع منتخب و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟