سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ 0 433

wikiplast.ir

رکورد کاهشی بازار دلار

رکورد کاهشی بازار دلار
دلار در روز از سر‌گیری دور هشتم مذاکرات هسته‌ای وین پس از 180 روز به سطح قیمتی 26 هزار و 400 تومان بازگشت. بررسی‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار آزاد ارز تهران حاکی از آن است که با وجود میل معامله‌گران به تبدیل دارایی‌های دلاری خود به ریال، حجم تقاضا برای ارز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد،تحلیلگران بازار ارز تهران بر این باورند که با توجه به شروع مجدد دور هشتم مذاکرات وین پس از یک وقفه کوتاه و با افزایش احتمالات حصول توافق جدید هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در این دور از مذاکرات، متقاضیان ارز در انتظار سطوح قیمتی پایین‌تر فعلا از معاملات خود دست کشیده و حاضر به خرید دلار نیستند.

دیروز سه‌شنبه 19 بهمن ماه بازار ارز تهران پس از یک توقف دو روزه به حرکت کاهشی خود ادامه داد. قیمت دلار در معاملات ارزی بازار تهران که در انتهای روز دو‌شنبه در رقم 26 هزار و 650 تومان تعیین شده بود، در نخستین معاملات بازار روز سه‌شنبه در سطح قیمتی 26 هزار و 500 تومان معامله شد.

این کاهش قیمت در اواسط روز نیز ادامه داشت به‌صورتی که در حوالی ظهر دیروز قیمت شاخص بازار ارز پس از 180 روز به رقم 26 هزار و 400 تومان رسید و با عبور از این سطح در رقم 26 هزار و 300 تومان معامله شد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار تهران تعداد متقاضیان ارز به شکل چشم‌گیری کاهش یافته و معامله‌گران ارزی بازار با ارائه نرخ‌هایی در پله‌های ابتدایی کانال 26 هزار تومانی سعی در جذب خریدار و تبدیل دارایی دلاری خود به ریال هستند.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز تهران نیز ضمن اشاره به کاهش حجم معاملات در این بازار بر این باورند که انتظارات مثبت جامعه و معامله‌گران نسبت به آینده نرخ ارز سبب شده حتی افرادی که به صورت جدی و در راستای رفع نیاز‌های شغلی خود متقاضی ارز هستند نیز تا زمان انتشار اخبار جدید از مقر مذاکرات هسته‌ای وین از خرید‌های خود دست کشیده و به انتظار سطوح قیمتی پایین‌تر بمانند.

این افراد همچنین معتقدند که با بازگشت قیمت شاخص بازار ارز به سطح قیمتی 6 ماه پیش خود می‌توان حداقل به صورت موقت کانال‌های 29 و 30 هزار تومانی را برای قیمت دلار فراموش کرد.

اما عده دیگری از تحلیلگران سیاسی- ارزی بازار تهران نیز معتقدند که طبق خبر‌های مثبت منتشر شده حول محور مذاکرات هسته‌ای وین در روز‌های پیشین احتمال انتشار خبر احیای قرارداد برجام در این دور از مذاکرات بسیار بالاتر رفته است. در همین راستا و در صورت مخابره شدن این موضوع مهم از وین، ممکن است بازار ارز شوک کاهشی شدیدی را حداقل در کوتاه مدت تجربه کند.

در نهایت قیمت دلار در روز سه‌شنبه با 250 تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم 26 هزار و 400 تومان رسید.

هر قطعه سکه امامی نیز در ادامه کانال‌شکنی خود در روز‌های ابتدایی هفته جاری، دیروز نیز با 130 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز دوشنبه در سطح قیمتی 11 میلیون و 790 هزار تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟