شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

جزئیات تبادل تجاری ایران و عراق
گمرک ایران اعلام کرد که عراق از رتبه 26 به رتبه نهم تامین کالاهای مورد نیاز ایران ارتقاء پیدا کرده و دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا ، سید روح اله لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- با اشاره به گسترش روابط تجاری ایران با عراق در سال های اخیر  جریان تجارت با این کشور را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش در 10 ماهه سال گذشته میزان واردات کشورمان از عراق، حدود 80 هزار تن و به ارزش 103میلیون  دلار بوده که در 10 ماهه امسال، نزدیک به دو میلیون تن و به ارزش 920 میلیون و 482 هزار و 258 دلار رسیده که افزایش 2414 درصدی در وزن و 793درصدی در ارزش را  در این مدت نشان می دهد.

همچنین رتبه سال گذشته عراق در تامین کالاهای مورد نیاز ایران 26 بود که با توافقات صورت گرفته بین تهران و بغداد، با افزایش فروش کالا به ایران به همراه بوده و  در حال حاضر بعد از امارات، چین، ترکیه، آلمان، سوئیس، روسیه، هند و انگلستان، با رشد 17 پله ای در رتبه نهم قرار گرفته است.

در رابطه با عمده واردات ایران از عراق  بیش از یک میلیون و 867 هزار تن از کالاهای وارده به ارزش 734 میلیون و هشت هزار و 397 دلار، کالای اساسی یا مواد غذایی هستند که به ترتیب گندم معمولی با 329میلیون دلار، ذرت دامی با 159 میلیون دلار، کنجاله سویا با 101میلیون دلار، جو با 55 میلیون دلار، روغن خام با 44میلیون دلار، شکر با 36 میلیون دلار و... قرار دارند که 93درصد وزن و 80 درصد ارزش واردات از عراق به این نوع کالاها مرتبط است.

در خصوص صادرات به عراق نیز عراق دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی بعد از چین است و در 10 ماهه 1400حدود  25 میلیون و 40هزار تن کالا به ارزش هفت میلیارد و 295 میلیون دلار از ایران خریداری کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  12 درصد در وزن و 14درصد در ارزش رشد داشته است.

از نزدیک به دو میلیون و 660 هزار و 662 تن کالای صادر شده به عراق به ارزش یک میلیارد و 227 میلیون و 893 هزار و 199 دلار محصولات شیلاتی، دامی، لبنی، کشاورزی و غذایی بوده و مابقی ماشین آلات، مواد معدنی، مصالح ساختمانی و... است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟