جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مزایای نانو كامپوزیت های پلیمری
مزایای نانو كامپوزیت های پلیمری به صورت خلاصه می توان مزایای این گونه كامپوزیت ها را به صورت زیر ارائه كرد:

خواص مكانیكی بهتر در مقایسه با كامپوزیت های عادی ( تقویت در نانو كامپوزیت ها بیشتر دو جهتی است تا یك جهتی) --افزایش پایداری حرارتی و خود خاموش شوندگی؛ --ممانعت از نفوذ گازهایی مانند اكسیژن، بخار آب، هلیم ، دی اكسید كربن و بخارات آلی مانند اتیل استات ( به دلیل تشكیل مسیر متخلخل و پرپیچ و خم به علت حضور خاك رس ) --افزایش سرعت تخریب پلیمرهای زیست تخریب پذیر --كاربرد در سیستم های خاص برای مطالعه حالت ترمودینامیكی زنجیره های پلیمری كه برای بسیاری از صنایع مانند پوشا ك ، چسب ، كاتالیست و غیره بسیار مهم است. این خواص در درصدهای بالای سیلیكات ( البته كمتر از 5 درصد وزنی ) در مقایسه با سیستم های فیلردار معمولی حاصل می شوند.

به دلایلی كه ذكر شده نانو كامپوزیت های سیلیكاتی نسبت به كامپوزیت های عادی سبك تر هستند و این آن ها را با سایر مواد با كاربردهای ویژه قابل رقابت می كند.

علاوه بر این تركیب بی نظیر خواص كلیدی نانو كامپوزیت ها و هزینه های پایین تولید، كاربرد آنها را بسیار گسترش داده است؛ تا جایی كه اخیرا این دسته از مواد در صنایع اتومبیل سازی و بسته بندی موادغذایی استفاده می شوند. تاثیر نانو تكنولوژی بیش از هر چیز در زمینه ساخت انواع مواد است.

با نانو تكنولوژی می توان موادی با استحكام بالا در مقابل حرارت ، سایش، فشار كششی، دارای وزن كم ، مواد هوشیار، محرك و مواد مصرفی در الكترونیك ، بیو تكنولوژی و .... تهیه كرد. سنتز قطعات ساختمانی در ابعاد نانو و تركیب دقیق و چیدن آن ها در ساختارهای بزرگ تر، كه خواص بیولوژیكی ، الكترونیكی، مكانیكی و حرارتی دارند، ممكن خواهد شد. این مواد راهای جدیدی برای ساخت محصولات شیمیایی و دارویی باز كرده اند.

منبع: دریا پلیمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟