شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

88 میلیارد تومان رقابت در معاملات پی وی سی دی ماه 1400
یادداشت مهمان | هر چند به علت محدود شدن نوسانات دلار نیمایی و قیمت جهانی پی وی سی دی ماه 1400 کم نوسان ترین ماه سال برای قیمت پایه پی وی سی در بورس کالا بود ولی رفتار خرید خریدارن به علت کمبود عرضه و خبرهای ناشی از تعمیرات دوره ای پتروشیمی اروند هیجانی بود و با میانگین رقابت 8 درصد بیشترین میزان رقابت ماهیانه از ابتدای سال تاکنون در این ماه رقم خورد.

با توجه به روند  مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی در وین و برگشتن قیمت دلار در بازار آزاد تا حدود 27500 تومان، دلار نیمایی در دی ماه نوساناتی محدود داشت و قیمت این دلار که در اوخر پاییز وارد کانال 24 هزار تومان شده بود در هفته پایانی ماه نزولی شد و در کانال 24700 تومان آرام گرفت.

هر چند قیمت پی وی سی در منطقه جنوب آسیا در ماه گذشته تقریبا ثابت بود ولی کاهش عمده قیمت در ترکیه، منتشر شده در مجله آیسیس باعث شد دفتر توسعه صنایع پایین دستی قیمت جهانی محاسبه شده برای پی وی سی را با روند محدود، نزولی محاسبه کند به صورتیکه در هفته آخر دیماه این عدد وارد کانال 1460 شد.

 

در حالیکه ارزش ریالی معاملات پی وی سی در بورس کالا کمی بیشتر از 1100 میلیارد تومان بود میانگین عرضه ها در معاملات دی ماه حدود 7750 تن بود و از 31 هزار تن عرضه پی وی سی در دی ماه 1400 مقدار 97.4 درصد آن با میانگین رقابت 8 درصد معامله شد . این مقدار رقابت بالاترین مقدار رقابت در سال جاری بودکه دلیل عمده آن کمبود عرضه هفتگی  در کنار خبر به تعمیرات دوره ای رفت پتروشیمی اروند و احتمال تغیر خط پتروشیمی بندر امام از گرید اس 65 به گرید اس 60 بود. اما تداوم عرضه 3500 تنی پتروشیمی بندر امام و تولید گرید اس 65 تا  برگشت کامل پتروشیمی اروند از نکات مهم بازار در هفته های پیش رو خواهد بود.

 

مجید کرباسی زاده       

عضو انجمن پلیمر استان اصفهان


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟