جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

یک واحد الفینی جدید در ماهشهر احداث می‌شود
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند از برنامه این مجتمع برای افزایش ۳۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید PVC با احداث یک واحد جدید خبر داد و گفت: یک واحد الفینی جدید در ماهشهر با نام پتروشیمی الماس و با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن در سال احداث می‌شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، حسن نشان‌زاده امروز در نشستی خبری با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره‌های تولید کلر در دنیا است، اظهار کرد: از سال ۲۰۰۳ که ما تولید خود را آغاز کردیم جزو بزرگترین مجتمع‌های تولیدکننده کلر هستیم و اکنون در بین ۱۰ مجتمع بزرگ تولیدکننده کلر دنیا قرار داریم.

وی با بیان اینکه ما اکنون کلر مجتمع‌های اروند، غدیر، خوزستان، کارون، و پی وی سی بندر امام را تولید می‌کنیم، گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی اروند ۵۸۵ هزار تن در سال است که بخشی از پی وی سی تولید شده برای صادرات و بخشی نیز به مصرف دا خل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با بیان اینکه با توجه به متفاوت بودن فرایند تولید واحدهای کلر و تکنولوژی هایتک آنها نیاز به پایش و نگهداری مداوم دارند، اظهار کرد: این موضوع باعث طولانی شدن پروژه شده و منجر به این شد که روند تولید کلر در اروند نزولی شود و اما در سه سال گذشته ما آن را به عنوان تهدید تلقی کردیم و در صدد حل آن برآمدیم.

نشان‌زاده ادامه داد: باتوجه به اینکه این مساله منجر به از دست رفتن ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی پی وی سی می‌شد بنابراین اولین برنامه ما این بود که یک برنامه‌ریزی درازمدت ۱۵ ساله در نظر گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون میزان تولید کلر را که زمانی ۶۰ درصد بود به بالای ۸۵ درصد رساندیم، اظهار کرد: در سال ۹۹ زنجیره تولید کلر در اروند به عنوان سال طلایی بوده است.

وی با اشاره به تعمیرات و نوسازی مجتمع تا سال ۱۴۰۱ گفت: این پروسه نوسازی منجر به این شده که پنج تا هشت سال آینده تجهیزات بیمه باشند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با بیان اینکه استفاده از محصولات تولید داخل در روند نوسازی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: تاکنون تجهیزات را از اروپا و هند و چین تامین می کردیم اما به دلیل تحریم به سمت استفاده از تولیدات داخل رفتیم و نزدیک دو سال است که از محصولات داخلی استفاده می‌کنیم و تا پنج سال آینده از واردات بی‌نیاز می‌شویم.

نشان‌زاده با بیان اینکه ۹۵ درصد کلر مورد نیاز کشور از پتروشیمی اروند تامین می‌شود، افزود: این محصول در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: به دنبال توسعه کارخانه پی وی سی این مجتمع هستیم، در حال حاضر ۵۰۰۰ میلیارد تومان سود انباشته داریم سود بدون مالیات ۸۲۰۰ میلیارد تومان و رقم سود با مالیات ۶۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: به دنبال توسعه کارخانه پی وی سی این مجتمع هستیم، در حال حاضر ۵۰۰۰ میلیارد تومان سود انباشته داریم سود بدون مالیات ۸۲۰۰ میلیارد تومان و رقم سود با مالیات ۶۳۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند اظهار کرد: در سال ۹۹ بالاترین رکورد تولید را که رقم دو میلیون و ۵۰هزار تن است بعد از ۱۰ سال داشتیم که این رقم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش یافته است.

نشان‌زاده با بیان اینکه ارز حاصل از فروش در ۹ ماهه امسال ۱۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است، گفت: ۹۷ درصد این ارز را نیز به سامانه نیما فروخته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد محصولات تولیدی در داخل به فروش می‌رسد و ۳۰ درصد نیز که شامل کاستیک و پی وی سی است صادر می‌شود، گفت: تمرکز پتروشیمی اروند در استفاده از محصولات دانش‌بنیان داخلی است و این مساله باعث شده که ما از تحریم‌ها فرصت بسازیم و ساخت داخل تقویت شود به طوری که در حال حاضر ۸۰ درصد کاتالیست موردنیاز و همچنین قطعات هایتک در حوزه آتش‌نشانی را از تولیدات داخل استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با بیان اینکه ما تنها تولیدکننده مواد اولیه صنایع چرم کشور هستیم، گفت: در حال حاضر در منطقه ظرفیت ۱.۲ میلیون تنی پی وی سی وجود دارد اما به خاطر مشکلات تحریم بازاری مثل ترکیه که نیاز پی وی سی خود را از آمریکا و اروپا وارد می‌کند این محصول را با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسانیم در حالی این محصول در این بازار با نرخ هزار دلار به فروش می‌رسد.

نشان‌زاده در باره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ در قیمت تمام‌شده محصولات گفت: ارز ۴۲۰۰ روی کالاهای اساسی و فوق اساسی تاثیر گذاشته خوراک مورد نیاز ما با ارز مبادله‌ای و فروش ارز نیمایی بوده است.

وی با اشاره به تاثیر توافق در مذاکرات وین بر افزایش رقم صادرات گفت: پتروشیمی اروند در زمان تحریم درجا نزد و تداوم تولید داشته‌ایم و برنامه فعلی ما تکمیل زنجیره پایین دست است و مکلفیم که نیاز داخل را تامین کنیم. برهمین اساس رقم صادرات این پتروشیمی به همان میزان ۳۰ درصد کفایت می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟