یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نحوه‌محاسبه هزینه بالاتر از الگوی مصرف برق
وزیر نیرو با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در حوزه انرژی، رعایت الگوی مصرف است، گفت: هزینه مصرف برق بیش از الگو، با تعرفه غیریارانه‌‌‌ای محاسبه می‌شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از طرح‌‌‌های وزارت نیرو در جنوب‌شرق تهران، اظهار کرد: آیین‌نامه‌‌‌ای در وزارت نیرو در اجرای قانون بودجه 1400 با هدف مدیریت مصرف به تصویب رسیده است تا انرژی بر اساس الگوی اعلام‌شده مصرف شود.

البته هم‌اکنون بخش عظیمی از جامعه زیر الگوی اعلام‌شده، برق مصرف می‌کنند.وی افزود: هدف وزارت نیرو رعایت الگوی مصرف مشترکان است؛ از این رو کسانی که اقدام به کاهش مصرف و صرفه‌‌‌جویی ‌‌‌کنند، مورد تشویق قرار می‌‌‌گیرند که این اقدام، به‌ویژه در فصول گرم سال، در کاهش میزان مصرف بسیار تاثیرگذار بوده است.

محرابیان اظهار کرد: در اجرای این طرح تشویقی، مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، به ازای هر کیلووات معادل خرید برق تضمینی مورد تشویق قرار می‌گیرند و هزینه مصرف برق بیش از الگوی مصرف، با تعرفه غیریارانه‌‌‌ای محاسبه می‌شود.وی در خصوص بازدید از طرح‌‌‌های وزارت نیرو در جنوب‌‌‌شرق تهران، بیان کرد: مهم‌ترین طرح‌‌‌های جنوب‌شرق استان تهران مربوط به توسعه‌‌‌ طرح‌‌‌های فاضلاب در شبکه و تصفیه‌‌‌خانه است که نسبت به نقاط دیگر کشور نیازمند اعتبارات بیشتری است تا تکمیل این پروژه‌‌‌ها با سرعت انجام شود.

به گزارش «ایرنا»، بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران که از اول بهمن‌‌‌ماه اجرایی خواهد شد، تعرفه برق مشترکان تا سطح مصرفی الگو یارانه‌‌‌ای محاسبه می‌شود. همچنین مشترکان پرمصرف برق یارانه کمتری می‌‌‌گیرند.

هیات دولت پنجم دی‌‌‌ماه، به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌‌‌ها و در اجرای حکم مندرج در بند «ی» تبصره «۸» قانون بودجه سال 1400 کل کشور، چگونگی محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین کرد. بر اساس این مصوبه که از اول بهمن‌‌‌ماه اجرایی خواهد شد، هزینه مصرف برق مشترکان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی به شرط رعایت مصرف تا 50‌درصد الگو رایگان خواهد بود.

مصوبه هیات‌وزیران تاکید دارد: مشترکانی که در سطح الگو مصرف داشته باشند، مشمول تغییر مبلغ قبوض برق خود نخواهند شد. بر اساس این مصوبه الگوها در مناطق مختلف کشور تغییر نکرده و مانند سابق خواهد بود. تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بیش از الگوی مصوب برای مصارف کمتر از الگو بر اساس جدول فعلی، مازاد بر آن تا 5/ 1برابر، تا دوبرابر و مصارف بیش از دوبرابر به ترتیب با ضریب 5/ 1، 5/ 2 و 5/ 3برابر هزینه تامین برق (متوسط نرخ قراردادهای خرید تضمینی برق از نیروگاه‌‌‌های حرارتی دو سال گذشته به علاوه هزینه نقل و انتقال برق (ترانزیت) و هزینه سوخت با تعرفه نیروگاهی) محاسبه و دریافت می‌شود.

همچنین مشترکانی که دو برابر الگو مصرف داشته باشند، باید تا 5/ 2برابر و مشترکانی که بیش از دوبرابر مصرف داشته باشند، باید تا 5/ 3برابر میانگین نرخ هزینه قراردادهای خرید تضمینی برق از نیروگاه‌‌‌های حرارتی دو سال گذشته به علاوه هزینه نقل و انتقال برق (ترانزیت) و هزینه سوخت با تعرفه نیروگاهی را بپردازند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟