دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سناریوی مجلس، افزایش قیمت سوخت به 60 درصد خوراک پتروشیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاست
حسین حسین‌زاده، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: فرمول فعلی نرخ خوراک متاثر از سه آیتم قیمت گاز داخلی و قیمت صادراتی به عراق و ترکیه و میانگین هاب‌جهانی تعیین می‌شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، این فرمول با توجه به نوسانات ارزی و مشکل گاز و افزایش هزینه گاز تحویلی به پتروشیمی‌ها در راستای کاهش یارانه پنهان است و دولت به‌دنبال تعدیل است. وی افزود: پیشنهادی که سوخت معادل خوراک باشد، باعث کاهش درآمد پتروشیمی‌ها و تاثیرگذار روی سهام پتروشیمی‌ها خواهد بود.

مجلس درحال بررسی است که در یک سناریو قیمت سوخت 60 درصد خوراک در نظر گرفته شود و هر سال 20 درصد افزایش داشته باشد.  حسین‌زاده گفت: مشکلی که الان وجود دارد بحث خود گاز است، در دنیا فقط 12 درصد خوراک پتروشیمی گاز است، اما در ایران بیشتر است.

ما در تامین گاز مردم در زمستان مشکل داریم و باید تدابیری اندیشیده شود تا ذیل این موضوع، قیمت خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها را تعدیل کرد.  

سیدحمید حسینی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در ادامه این مناظره گفت: دولت به‌دنبال این است که پایه نقدینگی افزایش نیابد، قطعا به‌دنبال منابع درآمدی جدی است که این هم در همان راستا است، امسال برای پتروشیمی‌ها صادرات مواد خام و نیمه‌خام را از معافیت مالیاتی حذف کردیم و 900 میلیون دلار از سود صنعت پتروشیمی کسر می‌شود اما با اصلاحاتی که خورده، درآمد دولت از این بخش 80  میلیون دلار بیشتر نیست.

وی گفت: صنعت پتروشیمی نمی‌تواند مرتب در یک شرایط بی‌ثباتی رشد کند، الان 30 درصد قیمت خوراک را بابت سوخت از پتروشیمی‌ها دریافت می‌کنند. در دنیا چیزی به اسم قیمت گاز نداریم.

گاز در آمریکا پیش از کرونا 5 سنت بود، در اروپا 40 سنت بود، قطر به امارات 5  سنت می‌فروخت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟