سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

نزول دلار به زیر کانال 30
بهای دلار تنها در 8 روز اخیر بالای 30 هزار تومان نوسان کرد و روز گذشته به زیر 30 هزار تومان بازگشت. اسکناس آمریکایی که در ابتدای روز در محدوده 30 هزار و 80 تومان قیمت خورد، در کمتر از یک ساعت با عرضه بازارساز مواجه شد و کانال 30 هزار تومان را از دست داد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد،از سوی دیگر، دلار دلیلی برای ماندن بالای 30 هزار تومان نداشت و تحلیل فعالان نیز در مجموع از رویدادهای وین، منفی نبوده است.

در این شرایط روند کاهشی قیمت دلار تا ظهر ادامه پیدا کرد و به قیمت 29 هزار و 550 تومان رسید. اما پس از آن، کمی از فشار آن کاسته شد و نرخ دلار به حدود 29 هزار و 700 تومان بازگشت.

کارشناسان معتقدند مهم‌ترین خبری که سبب کاهش قیمت دلار شده، خبرهای مثبت از مذاکرات است. در واقع بررسی اخبار منتشر شده از مذاکرات نشان می‌دهد که توافق‌ها بیشتر از اختلاف نظر‌ها بوده است. اخیرا در یک روزنامه کویتی گفته شده که مذاکرات غیررسمی ایران و آمریکا شروع شده است.

همچنین خبری مبنی بر رو به جلو بودن مذاکرات توسط مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+4 نیز منتشر شده است.

 باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه در آخرین گفت‌وگو با صدا‌و‌سیما گفت: در شرایطی که الان به سر می‌بریم و دستاوردهایی که از گفت‌وگوها بین طرفین داشتیم، تصورم این است که روند رو به جلویی است، هر چند اختلاف دیدگاه بین دو طرف وجود دارد، ولی این اراده احساس می‌شود که طرفین می‌خواهند که هم موضوعات مورد گفت‌وگو را با هم تعیین و تدوین کنند و هم اینکه‌ وارد عرصه‌ای بشوند که درباره موضوعات مورد گفت‌وگو مذاکرات جدی و نتیجه‌بخش را انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما روند مذاکرات به کندی پیش نمی‌رود، اظهار کرد: «چون اختلاف بین طرفین وجود دارد، مسیری که حرکت می‌کنیم بعضی وقت‌ها کند می‌شود و بعضی وقت‌ها سرعت می‌گیرد. این طبیعی است و غیرعادی نیست، ولی اراده طرفین بر این است که مسیر به سمت جلو حرکت کند.» اما پیش از این نیز اخبار مثبت و منفی زیادی در مورد مذاکرات شنیده می‌شد، شاید تفاوت این‌بار با روزهای قبل این است که بازار، اخبار مثبت را باور کرده است.

در هفته‌های گذشته قیمت ارز آمریکایی به مرز 31 هزار تومان نیز رسید و این انتظار در بازار وجود داشت که اخبار منفی تداوم پیدا کند. اما در حال حاضر دلیلی برای روند افزایشی قیمت دلار وجود نداشته است.

آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده: از طرف دیگر کارشناسان معتقدند بازار به اخبار آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران نیز واکنش مثبت نشان داده است. یکی از اخباری که اخیرا مطرح شده، بازپرداخت بدهی 7 میلیارد دلاری عراق به ایران است.

البته یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اخیرا به این نکته تاکید کرده که تنها بخشی از این مطالبات در قالب موافقت‌نامه‌ای مبنی بر هزینه‌کرد برای خرید اقلام مورد نیاز از عراق وصول شده و روند وصول مطالبات همچنان ادامه دارد.

اما به نظر می‌رسد بازار به این خبر نیز روی خوش نشان داده است. زیرا پیش از این نیز اخباری از این دست زیاد بوده و احتمال داشت بازار این اخبار را جدی نگیرد و روی قیمت موثر نباشد. البته نکته مهم این است که از ابتدای هفته جاری بانک مرکزی عرضه ارز را تقویت کرده که نشان می‌دهد بانک مرکزی با منابع بیشتری در بازار مداخله می‌کند.

چشم‌انداز بودجه 1401: سومین دلیل عمده‌ای که برای کاهش قیمت دلار می‌توان در نظر گرفت، اعداد و ارقام بودجه 1401 است که به نسبت بودجه سال جاری چندان افزایشی نبوده و انقباضی بسته شده است. حذف ارز 4200 تومانی از یکسو و مبنای ارز 23 هزار تومانی در بودجه سال آتی از سوی دیگر، بر روند کاهشی قیمت دلار موثر بوده است. حذف دلار 4200 تومانی باعث می‌شود قدرت مانور سیاست‌گذار در سال آینده برای تنظیم بازار بیشتر شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟