شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

شتاب دهنده چیست؟
آنچه که تا به الان درباره استارت آپ ها گفته ایم ، احتمالا تصویری رویایی و هیجان انگیز را از راه اندازی یک کسب و کار چابک و کوچک که می خواهد دنیا را تکان بدهد به نمایش گذاشته است. اما واقعیت همیشه آنقدرها جذاب نیست. جهان واقعیت ها ، جهان چالش ها و دشواری هاست.

راه اندازی استارت آپ هم مصون از این این چالش ها و دشواری ها نیست. شاید برخی تصور کنند که با یک ایده جذاب و دست اول، می توان به راحتی وارد دنیای استارت آپ ها شد.

اما واقعیت با این تصور فاصله زیادی دارد. حقیقت این است که راه اندازی یک استارت آپ علی رغم جذابیتش دشواری های فراوانی دارد.

در کنار ایده های نو ، کارآفرینان جوان نیاز به سرمایه، راهنما (آنچه که در ادبیات کارآفرینی به آن منتور گفته می شود) ، و منابع ساختاری گوناگونی دارند تا بتوانند یک کسب و کار را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند. 

اجازه بدهید برای مواجه شدن با واقعیات نه چندان دوست داشتنی، به آمار و ارقام مراجعه کنیم. ارین گریفیث-یکی از پژوهشگران و نویسندگان ارشد نشریه فورچون- در یکی از پژوهش های خود نشان داد که از هر 10 استارت آپ ، 9 تا در همان سه سال اول به طور کامل نیست و نابود می شوند! در آینده به بررسی اسباب و علل این موضوع خواهیم پرداخت.

اما عجالتا ، بهتر است بعد از این خبر نه چندان خوشایند ، خبر خوبی را به شما بدهیم.

 سازمان هایی که آن ها را به نام "شتاب دهنده "(Accelerator) می شناسیم ، در اساس ، برای جلوگیری از همین مرگ های زودهنگام به وجود آمده اند. اما شتاب دهنده چیست؟

شتاب دهنده ها در واقع، سازمان هایی هستند که برای راه اندازی و رشد استارت آپ ها ، یک سری مجموعه خدمات حمایتی را مانند سرمایه گذاری ، منتور ، فضای دفتری و سایر منابع زنجیره تامین ، درنظر می گیرند.در ازای این خدمات، شتاب دهنده ها بخشی از سهام آن استارت آپ را صاحب می شوند.

شتاب دهنده ها معمولا برای رشد و توسعه استارت آپ ها یک برنامه سه تا چهارماهه درنظر می گیرند. پس از این مدت و در صورت موفقیت ، به اصطلاح خودمان آن استارت آپ از برنامه ذکر شده "فارغ التحصیل " می شود. به همین جهت است که معمولا گفته می شود پروژه توسعه استارت آپ ها به شدت "متمرکز" و " حساس به زمان" است.

به طور خلاصه، هدف یک استارت آپ، تسریع بخشیدن (یا به تناسب اسمش، شتاب دادن) به روند رشد یک استارت آپ است.

ظرف یک دهه گذشته ، رشد چشمگیری در تعداد سازمان های شتاب دهنده مشاهده شده است. بر اساس آمار Angel List  فقط در کشور آمریکا، در سال 2005 تنها یک مرکز شتاب دهنده وجود داشت.

در حالی که در سال 2016 این رقم به 578 رسید. این موضوع بی دلیل نیست و در بخش های آینده به این مساله خواهیم پرداخت.

شاید اینگونه تصور شود که فرآیند جذب استارت آپ ها توسط شتاب دهنده ها با توجه تعداد قابل توجه آن ها ، ساده باشد. اما واقعیت این است که به هیچ وجه چنین نیست.

بهترین تشبیه برای کارکرد یک شتاب دهنده ، تجسم یک قیف است. به این معنا که حجم درخواست ها و ورودی هایی که یک شتاب دهنده دریافت می کند بسیار بالا ، اما تعداد خروجی ها

(جذب شده ها) بسیار پایین و اندک است.ممکن است عجیب باشد. اما جالب است بدانیم شتاب دهنده معروف Y Combinator تنها 2 درصد درخواست هایشان را تایید می کنند!

می توان این گونه نتیجه گیری کرد که شتاب دهنده ها، در یاری رسانی و حمایت ار استارت آپ ها بسیار حساس و دقیق ، اما در انتخاب استارت آپ ها بسیار سخت گیر هستند.

(البته از یاد نبریم که هم اکنون هر آنکه به دنیا می آید یک شتابدهنده دارد 6 دانگ و تعداد شتابدهنده ها و دوستانی که شتاب میدهند از استارتاپ هایی که می خواهند شتاب بگیرند بیشتر است. علت امر رو هم که ما نمیدونیم...)

منبع: کانال کارخونه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟