سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۹ آبان ۱۴۰۰ 0 389

بانک مرکزی و وزارت صمت کماکان راه خود را می روند

مشکلات رفع تعهد ارزی همچنان ادامه دارد

مشکلات رفع تعهد ارزی همچنان ادامه دارد
رئیس کمسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران با بیان اینکه وزارت صمت و بانک مرکزی کماکان روش‌های معمول گذشته را در رفع تعهد ارزی اجرا می‌کنند، ادامه داد: تنها سازمان امور مالیاتی بود که بلافاصله به صدور این ابلاغیه واکنش نشان داد و دستورالعمل استرداد مالیات بر ارزش افزوده را از رفع تعهد ارزی تفکیک کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از اکسپورتنا،محمد لاهوتی، رئیس کمسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران می‌گوید که به رغم صدور ابلاغیه جدید در حوزه سیاست‌های ارزی و تجاری در مهرماه، بندهای مهم این ابلاغیه در مورد واردات در مقابل صادرات و واگذاری کوتاژهای صادراتی هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: نمایندگان بخش‌خصوصی در ششمین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران، برنامه سازمان توسعه تجارت موسوم به «نقشه راه توسعه تجارت1404» را به نقد و بررسی گذاشتند.

برنامه‌ای که البته از نظر فعالان اقتصادی حاضر در این کمیسیون، نقدهای بسیاری به آن وارد بود و مقرر شد، کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران، پس از جمع‌بندی پیشنهادات اصلاحی بخش خصوصی در مورد این طرح، این پیشنهادات را به سازمان توسعه تجارت ارائه کند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران و رییس کارگروه اجرایی برگزاری انتخاب صادرکنندگان استان تهران، گزارشی از فرآیند ثبت نام و بررسی پرونده‌های داوطلبان آیین انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران ارائه کرد و گفت:موضوع انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران برای پنجمین سال متوالی به اتاق تهران واگذار شده و بدین ترتیب از دهم آبان ماه که به عنوان آخرین فرصت ثبت نام صادرکنندگان تعیین شد، اتاق تهران اقدام به جمع‌‌‌آوری مدارک ثبت نام کنندگان کرده‌است.

او با اشاره به اینکه به زودی کار رسیدگی به پرونده‌ها آغاز می‌شود، ادامه داد: مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان تهران بلافاصله بعد از برگزاری مراسم صادرکنندگان نمونه ملی برگزار خواهد شد ،گفت: امیدواریم مراسم صادرکنندگان کشوری هر چه زودتر برگزار شود تا مانند سال گذشته، به دلیل برگزاری دیرهنگام این مراسم، آیین معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران نیز با تاخیر برگزار نشود.

لاهوتی در بخش دیگری از سخنانش، به ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهوری در حوزه سیاست‌های ارزی اشاره کرد وگفت که در این ابلاغیه، چند بند مهم به موضوع تسهیل در روند صادرات و واردات اختصاص یافته است. از جمله اینکه صادرات در مقابل واردات، واگذاری کوتاژهای صادراتی و نیز فروش اسکناس به صرافی‌ها به نرخ سنا مجاز شمرده شده و همچنین استرداد مالیات بر ارزش افزوده نیز از رفع تعهد ارزی منفک شده است.

وی ادامه داد: در عین حال، تهاتر نفت وکالا نیز در آن پیش بینی شده است. اما با وجود آنکه این ابلاغیه در دهم مهرماه صادرشده، هنوز دستور العمل اجرایی آن صادر نشده است.

لاهوتی با بیان اینکه وزارت صمت و بانک مرکزی کماکان روش‌های معمول گذشته را در رفع تعهد ارزی اجرا می‌کنند، ادامه داد: تنها سازمان امور مالیاتی بود که بلافاصله به صدور این ابلاغیه واکنش نشان داد و دستورالعمل استرداد مالیات بر ارزش افزوده را از رفع تعهد ارزی تفکیک کرد.

وی تاکید کرد که اگر آنچه در این ابلاغیه مورد اشاره قرار گرفته، به درستی اجرا شود، مشکل رفع تعهد ارزی در صنایع کوچک و متوسط حل خواهد شد .


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟