جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازگشت 63 میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور
رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه وضعیت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان مطلوب است، گفت: میزان 63 میلیارد و 400 میلیون یورو، معادل 80 درصد تعهدات ارزی سررسید شده به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است و بیش از سه هزار و 800 صادرکننده، تعهدات ارزی خود را به صورت کامل ایفا کرده‌‌اند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل ازدنیای اقتصاد، علیرضا پیمان‌‌پاک گشایش‌‌های انجام شده در طول ماه‌های اخیر از جمله مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تفوق سیاست تجاری بر سیاست ارزی و همکاری صادرکنندگان در بازگشت ارز حاصل از صادرات را در این موضوع، با اهمیت دانست و افزود: از مجموع 28 هزار و 815صادرکننده از 22 فروردین 1397 تاکنون و با انجام تعدیلات سال‌های 97 تا 1400، به میزان 91 میلیارد یورو تعهد صادراتی ایجاد شد که با احتساب مهلت چهارماهه ایفای تعهدات ارزی، 79 میلیارد و 400 میلیون یورو تعهد سررسید شده، محاسبه شده است.
وی ادامه داد: حدود 23 میلیارد یورو از ارزهای صادراتی بازگردانده شده مربوط به استفاده از رویه واردات در مقابل صادرات یا واگذاری فرصت‌های صادراتی به غیر بوده که این رقم 30‌درصد ایفای تعهدات ارزی را به خود اختصاص داده است.

پیمان‌‌پاک گفت: با توجه به لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، فولادی و فرآورده‌های نفتی از طریق سامانه نیما، به‌نظر می‌رسد صادرکنندگان کوچک و متوسط اقبال بیش‌‌تری به سایر رویه‌های ایفای تعهدات ارزی از جمله واردات در مقابل صادرات خود یا واگذاری پروانه‌های صادراتی به غیر نشان داده‌‌اند که این دو روش تاثیر بسزایی در تامین ارز موردنیاز تولید و اشتغال دارند.

رئیس کمیته اقدام ارزی گفت: تعداد یک‌‌هزار و 999 صادرکننده بین یک تا 60‌درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌‌اند، این در حالی است که تعداد سه هزار و 189 صادرکننده بین 61 تا 90‌درصد و همچنین سه هزار و 891 صادرکننده نیز 100‌درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌‌اند.

وی بیان کرد: مبلغ 40 میلیارد و 500 میلیون یورو بازگشت ارز توسط صادرکنندگانی انجام شده است که 100درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌‌اند و بر اساس محاسبات انجام شده، این گروه با وجودی که فقط حدود 14‌درصد صادرکنندگان را از نظر تعداد به خود اختصاص داده‌‌اند، حدود 64‌درصد تعهدات ایفا‌شده را انجام داده‌‌اند.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با تقدیر از این دسته از صادرکنندگان، اعلام کرد: آیین‌‌نامه تشویقی آنان در حال تدوین بوده و در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟