جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

معرفی الگوی جدید مدیریت بازار محصولات پتروشیمی + دانلود فایل
آیا امکان سقوط قیمت در وضعیت مازاد عرضه بازار وجود دارد؟ قیمت ها در الگوی جدید بازار چگونه کشف می شوند؟ وضعیت صادرات پتروشیمی ها چگونه خواهد شد؟ و ...

به گزارش ویکی پلاست، بر اساس اطلاعات موجود در فایل PDF منتشر شده تحت عنوان الگوی نظام بخشی به بازار کالاهای قابل مبادله در بورس کالا منتشر شده، با ذکر ضعف های حاضر حاضر در مدیریت بازار کالاها، الگوی جدید مدیریت بازار معرفی شده است.

کالاها در این الگو به دو گروه مازاد عرضه و کسری عرضه تقسیم بندی شده اند و نقش شرکت و بورس کالا در مدیریت بازار، تشریح شده است.

نحوه مدیریت ابزار موجود در فازهای مختلف نیز تبیین شده است.


پرسش و پاسخ

آیا امکان سقوط قیمت در وضعیت مازاد عرضه بازار وجود دارد؟
عرضه تنها 50 درصد محصولات در معاملات نقدی ... الباقی کشف پریمیوم بلندمدت و صادرات آن
نقش پارامتر حجم مبنا در قیمت پایانی و ممانعت از جهش قیمت یا افت آن
مهیا شدن امکان حضور سرمایه گذاری در معاملات نقدی و گسترش بازار و امکان بازارسازی (توسط کارگزاران)
سقف قیمت معاملات باز است و معامله گران همچنان از قیمت های جهانی و دلار، سیگنال می گیرند.

احتمال افزایش قیمت ناشی از قطع سهمیه تولید وجود دارد؟
در حالت مازاد عرضه: رینگ معاملات تولید و سرمایه گذاری جدا و در صورت وجود مازاد عرضه در روز معاملات است.
به علاوه در قراردادهای بلندمدت، صرفا خریداران صنعتی اجازه خرید داشته و با تأمین مواد اولیه این حوزه، از شدت رقابت در معاملات نقدی، کاسته می شود.
در حالت کسری عرضه: سهمیه فعلا باقی می ماند تا تولیدکننده عمده، اقدام به واردات و عرضه تلفیقی کالاها در بورس کالا نماید، لذا بازار به میزان کافی تأمین شده و قیمت همچنان پایین تر از قیمت های جهانی بوده و مزیت رقابتی صنایع پایین دست حفظ می شود.

با الزام به عرضه 100 درصد در بورس کالا، منافع صادرکنندگان چگونه تأمین می شود؟
شرکت ها از طریق عرضه 50 درصد تولید در قراردادهای بلندمدت به خریداران صنعتی، مجوز سیستمی صادرات دریافت کرده و به گمرک اعلام می شود.
شرکت های در عرضه های نقدی و سلف هفتگی در صورت عدم وجود مشتری حوزه تولید و سرمایه گذار، امکان صادرات دارند (یک بار برای کالاهای وضعیت مازاد عرضه... سه بار برای کالاهای کسری عرضه)

رصد کالاها توسط دولت چگونه صورت می گیرد؟
سامانه جامع تجارت امکان ثبت فاکتورهای فروش زنجیره پایین دست و اتصال به سامانه مالیات و بانک ها را داشته که به زودی به صورت موثر برقرار می شود. شرکت ها مکلف به عرضه محصول تولیدی ناشی از مواد اولیه خریداری شده از بورس کالا هستند و عدم اجرای این بند، عامل محدودیت کد خرید شرکت ها از بورس کالا می شود.

آیا این الگو، مدل کشف قیمت دستوری است؟
در این الگو، کشف قیمت کالاها بر اساس مقررات بورس کالا و بدون سقف رقابت صورت می گیرد. به علاوه مشتریان و ترکیب آن، بازتر از گذشته بوده و انحصار خرید (سهمیه) نیز برداشته شده و باز است. همچنین کل تولید در بورس کالا عرضه می شود و لذا انتظار بهبود شفافیت کشف قیمت در بورس کالا را دارد.

در وضعیت کسری عرضه، موجودی انبارهای بورس کالا چگونه به عرضه مجدد در بورس هدایت می شود؟
شرط پذیرش انبارها توسط بورس کالا، اعمال قدرت تغییر در هزینه انبارداری توسط بورس و عدم خروج کالا از آن بدون مجوز بورس است. بدیهی است در شرایط مازاد عرضه، از طریق کاهش هزینه انبارداری می توان کالاها را به سمت انبارها هدایت کرده و در زمان کسری، با افزایش هزینه انبارداری کالاها به سمت عرضه در بورس کالا هدایت می شود.

شرکت های زنجیره ارزش (سهامدار) آیا نیازمند عرضه کالاهای تولیدی در بورس کالا هستند؟
به شرط سهامداری، شرکت ها می توانند با قیمت تابلوی بورس کالا، اقدام به انعقاد قرارداد بلندمدت و خرید محصولات در زنجیره ارزش نمایند. (مثلا تحویل آهن اسفنجی به فولادساز)

آیا عرضه های بدون مشتری معاملات کشف پریمیوم همچنان مجوز صادرات می گیرند؟
مجوز صادرات و اعلام سیستمی به گمرک به شرطی است که حداقل 25 درصد وزنی کل کالای عرضه شده در معاملات کشف پریمیوم به فروش برسد. لذا شرکت ها باید در قراردادهای بلندمدت شرایط رقابتی اعلام کنند تا مشتریان استقبال کنند. بدیهی است به منظور تحقق این موضوع، بورس کالا در قبول و رد فرمول قیمت کشف پریمیوم، مختار است.

آیا در صورت تسلط یک خریدار تولیدی و خرید عمده مواد اولیه عرضه شده، همچنان سهمیه برقرار نمی شود؟
بورس کالا ابزار مورد نیاز را برای مدیریت تقاضا در بازار داشته و از آن برای محدود کردن کدهای معاملاتی در یک روز معاملاتی مشابه گذشته، بهره می گیرد تا شرایط رقابت سالم حفظ شود. خریدار ملزم به عرضه محصول تولیدی از کالای خریداری شده از بورس کالا ظرف مدت مشخص و ثبت آن در سامانه جامع تجارت می باشد و در غیر این صورت، کد معاملات آن محدود می شود.


دانلود فایل pdf

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟