پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۱۹ تير ۱۳۹۷ 0 1162

wikiplast.ir

خداحافظی با دلار 4200 جهانگیری

خداحافظی با دلار 4200 جهانگیری
امروز دلار بانکی با 80 ریال افزایش وارد کانال 4300 شد و رسما دیگر دلار 4200 نخواهیم داشت.

به گزارش ویکی پلاست، دلار 20 فروردین ماه امسال با اعلام جهانگیری تک نرخی و قیمت آن 4200 تومان اعلام شد تا این نرخ در بازار تحت عنوان دلار جهانگیری، نام بگیرد.

اما تک نرخی کردن دلار توسط دولت و اطلاق «قاچاق» به هر نوع ارزی که خارج از بانک مرکزی به فروش برسد هم نتوانست مانع از اوج گیری قیمت دلار در بازار غیر رسمی شود و تقاضای بالا باعث شد قیمت دلار حتی در مواقعی به مرز 9 هزار تومان نیز برسد.

کش و قوس ها و بحث و گفتگوهای زیادی تا امروز بر سر تخصیص دلار 4200 تومانی به واردات کالاها، ارز مسافرتی و دانشجویی و ... در گرفته است. مشکلات و ابهامات زیادی برای صادرکنندگان، واردکنندگان، مسافران و توریست ها، دانشجویان و ... در این مدت ایجاد شد و بانک مرکزی در بخشنامه های متعدد، اولویت هایی را برای تخصیص این دلار اعلام کرد و نهایتا 3 گروه کالایی به عنوان گروه هایی که دلار 4200 تومانی به آن ها تعلق خواهد گرفت معرفی شدند و 1339 قلم کالا هم از دریافت با این قیمت محروم شدند.

دلار بعد از تک نرخی شدن (22 فروردین) تا شروع خرداد ماه (حدود 40 روز) تحرک و تغییری نداشت تا اینکه نوبخت اعلام کرد این قیمت، شناور خواهد بود و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد و این چنین شد که دلار مانند سال های قبل، هر روز صبح با کمی افزایش، توسط بانک مرکزی اعلام قیمت می شد. گفته می شود دلار بانکی تا پایان سال احتمالا تا مرز 4450 تومان هم خواهد رسید.

امروز بعد از تأخیرهای چند روزه و تغییر محل فروش از بورس اوراق بهادار به نیما و سامانه جامع تجارت، فروش ارز در بازار ثانویه آغاز می شود و باید دید این بازار جدید چه تأثیری بر قیمت دلار خواهد گذشت و قیمت جدید دلار چه عددی تعیین می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟