جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 14 شهریور 1400/ شماره 353
صدر جدول افزایشی ها، باز در تصاحب گروه PVC،دلار نیمایی تغییر مسیر داد،سردرگمی دلار صرافی،قیمت های بازار متاثر از قیمت های پایه عمدتا صعودی شدند،بورس منفی شد

 صدر جدول افزایشی ها، باز در تصاحب گروه PVC
بیست و سومین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 1400، امروز در حالی اعلام شد که مانند هفته قبل، باز هم گروه PVCها در جایگاه نخست بیشترین افزایش ها ایستادند. میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز فقط 7 ریال کمتر از یکشنبه قبل بود و قیمت های پایه با دلار 229,362 ریال قیمت گذاری شدند. در قیمت های پایه امروز، کالاهای گروه PVC با 4.4 تا 4.6 درصد، 1,518 تا 1,751 تومان، بیشتر از هفته قبل، قیمت گذاری شدند. رتبه دوم بیشترین افزایش امروز به کالاهای گروه پ پ شیمیایی اختصاص داشت که 3.5 درصد، یعنی 1,221 تومان، نسبت به هفته قبل، بیشتر قیمت گذاری شد. کالای ABS هم بعد از پ پ های شیمیایی 1.7 درصد نسبت به هفته قبل رشد قیمت داشت و 904 تومان افزایش قیمت پیدا کرد. در سوی مقابل و در گروه کاهشی ها، به جز کالای SBR، سایر تغییرات بسیار جزئی هستند. کالای SBR تا 2.4 درصد نسبت به هفته قبل کاهش قیمت داشت و 1123 تومان کمتر قیمت گذاری شد.

دلار نیمایی تغییر مسیر داد
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 22 هزار و 936 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 7 شهریور 1400 تنها 7 ریال کاهش یافت و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شدند. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، عقب نشینی میانگینِ روزانه از 22.900 به کانال 22.800 تومان است. 

سردرگمی دلار صرافی
دلار صرافی ملی که روز گذشته را با 40 تومان کاهش و قیمت 26 هزار و 610 تومان به پایان رساند، امروز اما روند افزایشی یافت و با مجموع 137 تومان رشد تا ساعت 15.00، 26 هزار و 747 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز روند در محدوده ۲۷,۱۰۰ تا ۲۷,۲۰۰ تومان بود و تقریباً همان قیمت‌های دیروز را تکرار کرد.
 
قیمت های بازار متاثر از قیمت های پایه عمدتا صعودی شدند
با توجه به رُشد قیمت‌های جهانی و افزایش عمده قیمت های پایه، قیمت های بازار نیز عمدتا روندی افزایشی داشتند. در گروه نایلون و نایلکس همه گروه ها به جز سنگین اکستروژن و پت بطری که ریزشی بودند، روندی صعودی داشتند و بیشترین افزایش را سبک فیلم و سبک خطی با 200 تا 700 تومان رُشد نسبت به قیمت های دیروز به نام خودشان ثبت کردند. گروه پ پ ها نیز همگی افزایش شدند و گروه پ پ شیمیایی رکوردار افزایش قیمت های امروز بود که بین 500 تا 2000 تومان صعود کردند که این افزایش را می‌توان متأثر از صعود 1200 تومانی قیمت پایه این گروه دانست. پی وی سی گروه صدرنشین قیمت پایه امروز نیز 700 تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

بورس منفی شد
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، افزایشی به پایان رساند و امروز اما روند کاهشی داشت و شاخص کل در پایان معاملات با 3 هزار و 780 واحد کاهش به 1 میلیون و 537 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟