شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تعطیلات کرونا مرخصی استحقاقی است؟
در مرداد ماه 1400، دولت بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا دو نوبت تعطیلی اعلام کرد. نوبت اول در استان های تهران و البرز و تعطیلی نوبت دوم، در سراسر کشور. با توجه به تعطیلات اعلام شده دولت، تکلیف حقوق کارگران در این تعطیلات چیست و آیا تعطیلات جزو مرخصی استحقاقی به حساب می آیند یا تعطیلی؟ این پست را بخوانید.

اول: اصلا آیا روزهائی را که دولت به مناسبت هائی در طول سال به عنوان تعطیل عمومی اعلام می کند ناظر بر بخش خصوصی نیز خواهد بود؟
سایت وزارت کار در پاسخ به این سؤال می گوید: به استناد بند یک ماده واحده مصوب مورخ 25/5/78 مجلس شورای اسلامی، هیأت وزیران با کسب نظر موافق روسای قوه مقننه و قضائیه می تواند به مناسبت بروز بعضی حوادث و مهم، بعضی نقاط یا سراسر کشور را تعطیل رسمی (عمومی) اعلام کند بدیهی است تعطیلات رسمی و عمومی ناظر بر هر دو بخش دولتی و خصوصی است.

دوم: اما تعطیلات اعلام شده مرخصی استحاقی به حساب می آیند؟ با همین مضمون، یک سؤال در بخش پرسش و پاسخ سایت وزارت کار مطرح شده:
سؤال: در سنوات گذشته دولت به مناسبت هائی روز یا روزهای معینی از سال را تعطیل عمومی اعلام می کرده است در این خصوص در صورت تعطیل واحد کارگاهی در ایام مذکور آیا کارفرما می تواند آنرا به حساب مرخصی استحقاقی کارگران بگذارد؟

پاسخ: استفاده کارگران مشمول قانون کار از مرخصی استحقاقی سالانه خود چه در مقررات قانون کار سابق و چه در مقررات قانون کار جمهوری اسلامی ایران موکول به درخواست آنان بوده و احتساب ایامی بدون جلب موافقت کارگر به عنوان مرخصی سالانه هیچگاه معمول نبوده و مورد تأیید وزارت کار نیز قرار نداشته است و لذا چنانچه احیاناً در موردی بر خلاف ترتیب قانونی فوق عمل شده باشد کارگر ذینفع می تواند شخصاً یا از طریق نماینده تام الاختیار خود به مراجع حل اختلاف موضوع فصل نهم قانون کار مراجعه و طرح شکایت نماید که طبیعتاً مراجع یاد شده نیز در جهت استیفای حقوق تضییع شده احتمالی ولی وفق مقررات مبادرت به اتخاذ تصمیم مقتضی خواهند کرد./ منبع: سایت وزارت کار
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 50%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهدی دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰
واقعا عجیب است
اولا در بخش نامه تعطیلی اعلام شده دقیقا کارخانه ها مستثنی بودند، آنوقت چطور می فرماید بخش خصوصی تعطیل بودند؟!!!
ثانیا اعلام تعطیل رسمی نیازمند مصوبه هیات وزیران است که تعطیلات اخیر نداشت و اصلا خودشان هم مدعی "تعطیل رسمی" نبودند و فهرست مشاغل مجاز به فعالیتشان سر به فلک می کشید!
حالا وزارت کار طوری برخورد می کند که انگار تعطیل رسمی اعلام شده!!
با کمال تاسف مدیریت از این کشور غایب است.و این عجیب است چون دوران احمدی نژاد هم حتی اصول رعایت می شد و اینطوری همه چیز درهم نبود. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟