پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

لزوما کسانی که سهمیه می فروختند دلال نیستند/ مقدمات تالار جابجایی سهمیه + فیلم
جهرمی معاون عملیات بورس کالا در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب (17 مرداد 1400) گفت: لزوما کسانی که سهمیه (مواد اولیه خود را) می فروختند دلال نیستند.

به گزارش ویکی پلاست، شب گذشته، گفتگوی ویژه خبری شبکه دو به بررسی علت کمبود مواد اولیه در بازار پلیمر اختصاص داشت و در مهمترین بخش آن، معاون عملیات بورس کالا، پرده از واقعیت علل فروش مواد اولیه در بازار آزاد برداشت.

جهرمی در پاسخ به این سؤال که چرا تولیدکننده اقدام به فروش مواد اولیه خود در بازار آزاد می کند، اظهار داشت: تولیدکننده می خواهد تأمین نقدینگی انجام دهد یا سهمیه خود را در این ماه نیاز ندارد و شروع می کند به سهمیه فروختن و کدفروشی.

وی افزود: لزوما کسانی که سهمیه می فروختند دلال نیستند. مجری برنامه پس از این اظهار نظر سوال کرد پس دلال ها چه کسانی هستند؟

جهرمی در پاسخ گفت: گاهی به علت رکود بازار، (کمیته تخصصی پتروشیمی) اعلام می کند که سهمیه ها در بهین یاب را سه ماهه و شش ماهه یا بدون سقف سهمیه می کنند. بحث سهمیه نیست، اگر شاهد فروش بعضی از کالاها (مواد اولیه) هستیم که در بازار به فروش می رسد، مسائل دیگری است که تولیدکنندگان با آن درگیرند و باعث می شود که تولیدکنندگان جنس را در بازار آزاد بفروشند.

معاون عملیات بورس کالا با اشاره به بررسی مقدمات شکل گیری یک بازار جدید در بورس کالا گفت: یکی از مواردی که بورس کالا دنبال آن است شکل گیری یک بازار تالار خدمات است که تولیدکنندگان بتوانند سهمیه مازاد خود را به صورت شفاف به فروش برساند.

وی افزود: بر همگان پوشیده است که تبادل سهمیه با هم چطور صورت می گیرد. همچنین ایرادی که به وزارت خانه وارد است در حال اصلاح است،این است که تولیدکننده به یک کالا نیاز دارد ولی وزارت خانه سهمیه یک کالای دیگر را به تولیدکننده داده و تولیدکننده مجبور است که جایگزین کند.

جهرمی در پایان گفت: ما دلال را نمی توانیم حذف کنیم از بازار. دلال به هر حال در حال ارائه خدماتی است که باید این خدمات را در چارچوبی بیاوریم که این خدمات به بازار کمک کند.


- بعد از برنامه، برخی تولیدکنندگان در مورد بحث های ارائه شده در گفتگوی ویژه خبری، در گروه های واتس اپ ویکی پلاست نوشتند:
آقای قالیباف میخنده ولی این یه مسئله مهمه که از سوی نماینده بورس گفته شد. ببینید من تولید کننده مثلا ١٠٠ تن مواد خریدم با فی ۵٢٠٠٠ تومان حالا بازار کشش این قیمت رو نداره از اون ور قسط وامم رسیده و اگر پرداخت نکنم کلی جریمه میخورم بلافاصله قیمت جهانی شروع به کاهش میکنه. خب منطق ایجاد میکنه بخشی از موادت رو بفروشی و بدهیت رو بدی و دوباره با قیمت پایین‌تر بخری و تولید کنی که بتونی رقابت کنی.
این مسئله به معنای دلالی نیست بحث نقد کردن بخشی از سرمایه ات هستش

- چیز تازه ای نیست اگه نگیم 100 درصد فروشنده مواد خود تولید کننده ها هستن، 80 درصد فروشندگان مواد کارخانه داران واقعی هستند که 10 درصد تولید میکنن 90 درصد بار رو میفروشن. دلال بار از کجا میاره؟

- ولی میشه یه بازار ثانویه درست کرد که اگر یه تولید کننده نیاز به نقدینگی داشت بتونه خیلی قانونی این کار رو انجام بده

اصلا به معنی دلالی نیست، اور تزریقی شده حدود 3000تومان یعنی در کمترین حالت یه تریلی مواد 60میلیون سود خالص برای کارخانه دار نه پول داده نه زحمت تولید کشیده

مثل همیشه بی نتیجه!! تا وقتی که این واقعیت که تعداد زیادی تولید کننده داریم که سهمیه ندارن و یارسمی نمیتونن بفروشن در نظر گرفته نشه و راهکاری برای تامین این گروه دیده نشه بازار آزاد رو نمیشه جمع کرد.

اصلا چیزیو نگفتن چیزی که مجری میخواست فقط بفهمه دلال وجود داره یا نداره خوب معلوم وجود دارن مشکل ما سهمیه کم چرا راجب اون صحبتی نشد

تا آدمهای فاسد خودشون ناظر و صاحب منافع باشن اوضاع همین کلا جامعه طوری شده هرکسی از هرجایی که دستش میرسه می‌کنه که عقب نمونه حتی کسی که میخواد درست کار کنه اگه با سیستم هماهنگ نباشه باید بره بشینه گوشه خونه

کمبود تمامی اقلام ضروری از مواد غدایی گرفته تا مصالح و پلیمر و....... همه و همه دست دلالان خودی هست و هر برنامه و سخن بیهوده و یاوه هست


فیلم کامل گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 - یکشنبه 17 مرداد 1400

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
عباس دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بورسی که رقابت توش می‌شود و بهین یاب هم جز سهامداران هست فرقی نمیکنه تمام این اجناس در کارخونه مصرف می‌شوددر خارج‌کشور این مواد پلی مری مصرف نمیشه انحراف در بهین یاب هست چون تولیدکنندگانی که کار انجام‌نمیدن دارای بهین یاب هستن و سهمیه میگیرن و همین مواد با تفاوت ۲ هزار تومن وارد بازار آزاد می‌شود تفاوت قیمت نسبت به بازار دو هزار ت من در ۴۰ هزار تومن میلهی نیست اصل بالا بودن قیمت و بهین یاب باید دست افراد مخلص و پاک انجام بگیره تمام بالا بودن جنس مربوط به پتروشیمی می‌شود بازار دوم نباشه پتروشیمی بشکست میشود ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟