سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۷ آبان ۱۳۹۷ 1 3597

ویکی‌پلاست بررسی کرد؛

روابط تجاری ایران و عراق در 6 ماهه نخست سال 97 و 96

روابط تجاری ایران و عراق در 6 ماهه نخست سال 97 و 96
بررسی میزان صادرات ایران به عراق در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بیانگر افزایش 52 درصدی صادرات به کشور عراق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

به گزارش ویکی‌پلاست، براساس اطلاعات بدست آمده از وبسایت رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق، کشور عراق از سال 2007 تا سال 2017 حدود 657 میلیارد دلار صادرات به کشور‌های مختلف جهان داشته است و میزان واردات این کشور در همین بازه زمانی حدود 484 میلیارد دلار بوده است.

سوخت‌های معدنی،نفت خام و فرآورده‌های آن، سنگ‌های قیمتی ، طلا و مسکوکات، مرکبات ز سیفی جات و آلومینیوم و مصنوعات آن از مهم‌ترین اقلام صادراتی و ماشین‌آلات و دستگاه‌هاي برقي، ماشین‌آلات صنعتی، ديگ‌هاي بخارآب گرم و مروارید و فلزات گران‌بها از مهم‌ترین اقلام وارداتی عراق در سال 2017 بوده است.

همچنین سهم پلاستیک در صادرات عراق در سال 2017 حدود 11 میلیون دلار و در واردات 2516 میلیون دلار بوده است.

بررسی میزان صادرات ایران به عراق در شش ماهه نخست سال 1397بیانگر افزایش 52 درصدی صادرات به کشور عراق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

ماشین‌آلات وسايل مكانيكي، اجزاء و قطعات آن‌ها با کاهش 176 درصدی، لبنیات، تخم پرندگان و عسل طبيعي با کاهش 54 درصدی و محصولات گوناگون صنايع شيميايي با کاهش 47 درصدی بیشترین میزان کاهش را در میان کالاهای صادراتی به عراق در نیمه نخست سال 1397 نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

در مقابل نیز سوخت‌هاي معدني، روغن‌هاي معدني و محصولات حاصل از تقطير آن‌ها، مواد قيري و موم‌هاي معدني با 571 درصد افزایش، مواد پلاستيكي و اشياء ساخته‌شده از اين مواد با 246 درصد افزایش و چدن، آهن و فولاد نیز با 234 درصد افزایش، بیشترین میزان افزایش را در میان کالاهای صادراتی به عراق در نیمه نخست سال 1397 نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌ داشته‌اند.

اما در زمینه واردات ایران از عراق، شاهد کاهش 52 درصدی در شش‌ماهه نخست سال 1397 نسبت به مدت مشابه در سال 1396 هستیم.

در سال جاری، میزان واردات آلياژهاي آلومينيوم کارنشده از عراق نسبت به سال گذشته با کاهش 29891 هزار دلاری مواجه شده است، همچنین قراضه و ضايعات باطري‌ها نیز حدود 5279 هزار دلار کاهش داشته است.

بیشترین افزایش واردات از عراق نیز مربوط به روغن‌هاي سبک و فرآورده‌ها به‌جز بنزين با افزایش 9244 هزار دلاری و  قوطي بدون درز آلومينيومي براي انواع نوشابه و نوشيدني با 3586 هزار دلار افزایش بوده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
علی 09121780155 سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
سلام به نظر شما الان من چه کالایی میتوانم به عراق صادر کنم بامبلغ 100 میلیون تومان سرمایه گذاری کنم من یزدی هستم ومیتوانم کاشی وپارچه وکه دریزد تولید میشود همچنین سیب از غر ب کشور تهیه کنم باتشکر ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟