یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳

سنسور فشار مذاب

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 29 مرداد 1403/ شماره 1052
عناوین خبری امروز: رقابت پ پ ها به پایه نزدیک شد, تغییر سهمیه بهین یاب سنگین اکستروژن و PVC S, صعود دلار به 59 هزار

رقابت پ پ ها به پایه نزدیک شد
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. قیمت های پایه، روز گذشته در حالی اعلام شد که PVC و EPVC ها 1400 تا 2000 تومان ریزش داشتند. اما پ پ های نساجی و شیمیایی بین 400 تا 500 تومان افزایش پیدا کردند. رقابت پ پ ها به دلیل قطعی برق و کاهش تولید به حدی کاهش یافت که به جز دو استثنا در کالاهای پ پ نساجی و شیمیایی، عمده گریدها با قیمت پایه معامله شدند.

معاملات پ پ های نساجی که هفته پیش، بین قیمت پایه تا 13 درصد بود، امروز به قیمت پایه تا 18 درصد رسید. البته در این گروه، گرید 565S مارون که هفته گذشته با 13 درصد رقابت معامله شد، امروز با 18 درصد رقابت معامله شد و سایر کالاها با قیمت پایه معامله شدند.

گروه پ پ شیمیایی هم بین قیمت پایه تا 28 درصد رقابت شد در حالی‌که در هفته چهارم مرداد، کالاهای این گروه بین قیمت پایه تا 5 درصد رقابت شده بود. گفتنی است گرید 3130UV جم که هفته گذشته با قیمت پایه معامله شده بود، امروز 28 درصد رقابت شد و سایر کالا بین قیمت پایه تا 6 درصد رقابت، معامله شدند.

رکود در بازار پی وی سی ها هم، عمیق شده است به نحوی که همه کالاهای ‏PVC ها مشابه هفته گذشته با قیمت پایه معامله شدند.

تغییر سهمیه بهین یاب سنگین اکستروژن و PVC S
بورس کالای ایران طی ابلاغی اعلام کرد از امروز، یعنی دوشنبه 29 مرداد ماه تا اطلاع بعدی، سهمیه خرید از بهین یاب سنگین اکستروژن به ۶ ماهه و پی‌وی‌سی S به بدون سقف تغییر پیدا می‌کند. تغییر خرید بهین یاب کالاها در حالی است که 20 مرداد، خرید از بهین یاب گروه های مختلف افزایش یافته بود.

صعود دلار به 59 هزار
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 300 تومان افزایش داشت و بازار را با صعود به 58 هزار و 250 تومان به پایان رسانده بود، امروز را با 58 هزار و 400 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه به روند صعودی ادامه داد و تا میانه کانال 59 هزار تومان هم پیش رفت، اما مجددا کمی کاهشی شد. در نهایت تا ساعت 16، هر دلار، با 1100 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته 59 هزار و 150 تومان پیشنهاد می‌شد.

نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز نیز 45 هزار و 166 تومان قیمتگذاری شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود. دلار حواله مبادله ای از ابتدای امسال تا امروز 4 هزار و 613 تومان معادل 11.3 درصد افزایش داشته است.

قیمت‌های بازار عمدتا بدون تغییر یا کاهشی
قیمت های امروز بازار مشابه روزهای گذشته بازار، در رکود است. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، برخی کالاهای گروه سنگین بادی، سبک خطی و سبک فیلم 100 تا 300 تومان رشد داشتند. در سایر گروه ها، قیمت ها عمدتا بدون تغییر بود و یا 100 تومان افت داشت. در گروه پ پ نساجی بعد از اتمام معاملات بورس کالا و رقابت های پایین، عمده گریدهای MFI بالا و پایین، با کاهشی بین 500 تا هزار تومانی پیشنهاد شدند.

هر چند کالاهای گروه پ پ شیمیایی در شروع بازار و قبل از معاملات بورس بدون تغییر بودند ولی پس از رقابت های پایین امروز، انتظار می رود در معاملات سه شنبه با کاهش در برخی گریدها، مواجه شوند. پی وی سی ها 100 تا 300 تومان و پت های بطری 300 تا 500 تومان پایین تر از یکشنبه پیشنهاد می‌شدند.

افزایش 7 هزار واحدی بورس تهران
بعد از افزایش 18 هزار واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران، امروز را هم صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات، با افزایش 7 هزار و 484 واحدی، به 2 میلیون و 38 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟