یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳

سنسور فشار مذاب

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 27 مرداد 1403/ شماره 1050
عناوین خبری مهم امروز: تداوم افت قیمت های جهانی، رشد 390 تومانی نرخ دلار حواله، عقب نشینی دلار به 58 هزار

تداوم افت قیمت های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 16 اوت 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، به جز پلی‌استایرن ها و ABS، همه گروه ها نزولی بودند.

بیشترین کاهش به پی وی سی و پلی‌اتیلن‌ها تعلق یافت. پلی‌استایرن ها هم در مناطق آسیا افزایش اندکی داشتند. در نشریه‌ی آیسیس، قیمت ها عمدتا کاهشی بوده و یا بدون تغییر ماندند. بیشترین ریزش مربوط به دو گروه PVC  و SBR بود. گروه PVC در همه مناطق کاهش سنگینی را ثبت کرد. سایر گروه ها کاهش کمتری داشتند و یا بدون تغییر بودند.

رشد 390 تومانی نرخ دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز با افزایش 90 تومانی نسبت به پنجشنبه هفته گذشته قیمت‌گذاری شد. امروز در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نرخ فروش حواله 45 هزار و 93 تومان قیمتگذاری شد. میانگین هفتگی تا امروز 390 تومان نسبت به پایه های یکشنبه 21 مرداد رشد داشته است.

قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری همه ی کالاهاست و مقایسه نرخ گروه های مختلف پلیمری در نشریه آیسیس نشان می‌دهد، قیمت ها کاهشی هستند. از همین رو انتظار می رود قیمت‌های پایه یکشنبه 28 مرداد، در تقابل قیمت های جهانی که نزولی هستند و دلار که 390 تومان افزایش داشته، بدون تغییر باشند یا با رشد محدودی اعلام شود. البته این پیش بینی بدون در نظر گرفتن اختیارات مدیریت توسعه در کاهش یا افزایش 5 درصدی قیمت هاست.

عقب نشینی دلار به 58 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 2,200 تومان کاهش داشت و بازار را با عقب نشینی به 58 هزار و 350 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را نیز با همین قیمت آغاز کرد. دلار در ادامه نوسان خاصی نداشت. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار با 100 تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه 58 هزار و 250 تومان پیشنهاد می شود.

بازار رکودزده مواد اولیه
قیمت‌های بازار امروز در آغاز هفته عمدتا نزولی و یا بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سبک خطی ها 200 تا 300 تومان، سنگین فیلم 100 تا 600 تومان و سبک فیلم و سنگین تزریقی ها 200 تومان افت داشتند.

کالاهای گروه پ پ نساجی و شیمیایی و پی وی سی ها هم تغییری نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته نداشتند. نکته مهم بازار امروز، ریزش قیمت پت بطری بود. پت های بطری که هفته گذشته نوسان خاصی نداشتند، در شروع هفته با ریزشی بین 1700 تا 2300 تومانی پیشنهاد می‌شدند.

ثبات برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 79 دلار و 47 سنت به پایان برده بود، این هفته بین 79 تا 81 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 79 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 79 دلار و 58 سنت بود.

افزایش 14 هزار واحدی بورس در نخستین روز هفته
بعد از کاهش 4 هزار و 462 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 14 هزار و 238 واحدی به کانال 2 میلیون بازگشت و به 2 میلیون و 12 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟