شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افزایش تولیدات پتروشیمی اروند هم‌زمان با تعمیرات اساسی بدون توقف تولید
پتروشیمی اروند در چهار ماه و نیم نخست سال ۱۴۰۳ هم‌زمان با اجرای تعمیرات اساسی بدون توقف تولید، موفق به رشد قابل توجهی در تولید محصولات خود شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از شانا، بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره کلر و پی‌وی‌سی کشور در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۳ هم‌زمان با اجرای تعمیرات اساسی بدون توقف تولید، با تلاش‌های مستمر کارکنان موفق به افزایش قابل توجهی در تولید محصولات همسو با تحقق چشم‌انداز سازمانی شده است.

این مجتمع صنعتی، با تلاش‌های مستمر و همگرایی گروهی توانسته است در مسیر تحقق چشم‌انداز سازمانی کارآمد در افق ۱۴۰۵، گام‌های بلندی بردارد و با تولید ۶۹۹ هزار و ۳۷۵ تن انواع محصولات راهبردی، حدود ۹درصد محصول بیشتری را نسبت به مدت مشابه پارسال روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

در این میان، محصول پلی وینیل کلراید امولسیون (E-PVC) بیشترین مقدار افزایش تولید تا پایان تیر را به خود اختصاص داده و این محصول راهبردی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش حدود ۳۵درصدی را تجربه کرده است.

با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و مهندسان شرکت، مجموع مقدار تولید محصول اتیلن دی کلراید (EDC) از ابتدای سال تا پایان تیر ۱۴۰۳ به مقدار حدود ۱۷۰ هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش حدود ۱۵درصدی را نشان می‌دهد.

مجموع مقدار تولید محصول وینیل کلراید مونومر (VCM) نیز توانسته است نیاز بازارهای هدف را برطرف کند و تا انتهای تیر با بیش از ۱۲درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه پارسال به ۹۵ هزار و ۷۸۹ تن برسد.
     
تحقق افزایش تولید در سال جهش تولید در محصول پلی وینیل کلراید سوسپانسیون (S-PVC) نیز تأثیری بسزا داشته است تا این مجتمع از ابتدای سال تا انتهای تیر ۱۴۰۳ با تولید حدود ۸۳ هزار تن از این محصول پرمتقاضی، ۷.۴درصد محصول بیشتری را برای عرضه در بازارهای داخلی تولید کرده باشد.

شرایط تولید بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره کلر و پی‌وی‌سی غرب آسیا در دیگر محصولات نیز با افزایش تولید همراه بوده و مجموع حجم تولید محصول گاز کلر CL2 این مجتمع که محصول راهبردی مجتمع‌های منطقه ماهشهر به‌ شمار می‌رود به حدود ۱۵۰ هزار تن رسیده است که حدود ۴.۵درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

تلاش کارکنان مجتمع پتروشیمی اروند در محصول کاستیک نیز توانسته تأثیری بسزا در تأمین نیاز کشور داشته باشد و این مجتمع از ابتدای سال تا پایان تیر ۱۴۰۳ با تولید بیش از ۱۶۸ هزار تن به رشد حدود ۴.۵درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال رسید.

هم‌زمان با افزایش تولید محصولات مجتمع که می‌تواند هم نقش اثرگذار در افزایش تولید مجتمع‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی داشته باشد و هم به خلق ثروت و ارزش‌آفرینی برای کشور منجر شود، مهندسان و متخصصان شرکت با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار از زمان راه‌اندازی مجتمع با سنجش همه جوانب و پیامدهای عملیاتی و ایمنی اقدام به تعویض عایق اواپراتور E-14004A / V-14004A و لاین‌های مرتبط با استفاده از عایق ایروژل واحد وینیل کلراید مونومر کنند که نتایج و تأثیرات مثبت آن در رفع گلوگاه‌ها و تولید مستمر مشاهده شده است.

این شرکت که به‌عنوان ایرانی‌ترین زنجیره کلر و پی‌وی‌سی غرب آسیا شناخته می‌شود، با همکاری شرکت‌های فناور داخلی اجرای فرایند شست‌وشوی شیمیایی سطح تیوب‌های داخل کوره R-14001B واحد وینیل کلراید مونومر را در دستور کار قرار داده و با موفقیت به سرانجام رسانده است.

در این مدت با هدف پایداری و افزایش تولید، نانو پوشش سطح تیوب شیت مبدل‌های E-14007A/C و بخش کانوکشن کوره A واحد وینیل کلراید مونومر برای کاهش دوره تشکیل کک با کمک شرکت‌های داخلی انجام شد و عملیات تعویض ایرفن‌های E-11002A3 ,E-11002A4 واحد اتلین دی کلراید، جت‌زنی و آماده‌سازی E-11002B3 ,E-11002B4 و قراردادن ایرفن مذکور در مدار تولید برای جلوگیری از توقف آتی تولید در واحد اتلین دی کلراید، تعویض وسل‌های V-51001 ,V-51002 در واحد پلی وینیل کلراید، تعویض داکت X-45007B از جنس استنلس استیل واحد پلی وینیل کلراید، ایزوله‌سازی در زمان تولید و عملیات تعمیرات اساسی تانک TK-2002 و تعبیه دیپ لاین برای جلوگیری از شکست مجدد مخزن در ناحیه شکست تانک واحد کلرآلکالی، پروژه تعویض هدرهای آنولیت و کاتولیت ترین یک این واحد به مقدار ۳۱۸۴ اینچ از جنس اصلی، بخش دیگری از تلاش‌های جمعی کارکنان و مدیران شرکت پتروشیمی اروند در مسیر تحقق افق ترسیم‌شده و افزایش سودآوری سهام‌داران بوده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟