یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳

نمایشگاه پلاستیک | استانبول تویاپ ترکیه

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۴ تير ۱۴۰۳ 0 143

مهدی امیدوار / سخنگو و عضو هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران

مطالبات هفتگانه اتاق اصناف ایران

مطالبات هفتگانه اتاق اصناف ایران
با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و معرفی دکتر مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب، به‌زودی زمان تشکیل تیم جدید اقتصادی دولت خواهد رسید و قطعا این تیم اقتصادی برای استقرار رویکردهای نوین در راستای بهبود شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و بازار تلاش خواهد کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس و با توجه به نقش و جایگاه ویژه «اتاق اصناف ایران» -به‌عنوان نماینده ۴۰۰اتاق اصناف، ۷۸۰۰اتحادیه صنفی و ۳.۵میلیون واحد صنفی در سراسر کشور که ۴۷‌درصد ظرفیت اشتغال‌زایی در کشور را به خود اختصاص داده‌‌‌اند- لازم است مهم‌ترین مطالبات و انتظارات جامعه بزرگ اصناف در شکل‌‌‌گیری این رویکرد نوین پیشنهاد شود که این پیشنهادها از این قرار است:

۱. عدم‌دخالت و تصدی‌‌‌گری دولت در حوزه اقتصاد

برای پویایی اقتصاد مردم‌محور، لازم است دولت از دخالت‌‌‌ ارگان‌‌‌های خود در راستای شروع و ادامه فعالیت‌‌‌های فعالان صنفی مخصوصا در حوزه تولید، نوآوری‌‌‌ها و فن‌‌آفرینی‌‌‌ها جلوگیری کند تا فضایی فراهم شود که فعالان بدون درگیر شدن با انواع و اقسام بوروکراسی‌‌‌های کاغذی و الکترونیکی بتوانند فعالیت‌‌‌های خود را به جهت پویایی بازار و اقتصاد پیرامون آن عملیاتی کنند.

۲. ایجاد ثبات اقتصادی برای بازگشت آرامش به بازار

به نحوی که از بخشنامه‌‌‌ها و سیاستگذاری‌‌‌های خلق‌‌‌الساعه که باعث ایجاد حس عدم‌امنیت و اطمینان در بازار می‌شود ممانعت کند تا شرایط باثباتی برای فعالان اقتصادی ایجاد شود و آنها بتوانند برای آینده فعالیت اقتصادی خود برنامه‌‌‌ریزی منظمی داشته باشند.

۳. مشارکت دادن تشکل‌های صنفی در تصمیم‌‌‌سازی‌‌‌ها

برای دوام و ثبات سیاستگذاری‌‌‌های پیرامون بازار و برای پوشش ضعف اشراف اطلاعاتی نهاد سیاستگذاری دولت، لازم و ضروری است که بدنه تشکل‌های صنفی به‌عنوان بازوان کارشناسی در تمامی ارکان تصمیم‌گیری حضوری موثر و صاحب‌رای داشته باشند.

۴. رفع محدودیت واردات کالا و ایجاد رقابت سالم در بازار

انتظار می‌رود دولت چهاردهم با یک استراتژی هدفمند، کانال‌‌‌های واردات کالاها در حوزه‌‌‌های مختلف را -که به بهانه‌‌‌هایی همچون حمایت از تولید داخل، درگیر ممنوعیت‌‌‌ها و محدودیت‌های شدیدی شده‌‌‌اند و خسارات و آسیب‌‌‌های بسیاری را متوجه مصرف‌کننده کرده‌‌‌اند- اصلاح کند و با رفع این موانع به ایجاد رقابت سالم در بازار و رونق کسب‌وکارها کمک کند.

۵. حمایت از تولید داخلی و کمک به ارتقای کیفیت

ضرورت دارد دولت استراتژی بسیار هدفمند و هوشمندی را در پیش بگیرد تا با «حمایت از تولیدات داخلی به منظور افزایش کیفیت کالاها» و «رقابت در بازار» دچار آسیب نشود و در نهایت مصرف‌کننده متضرر نشود. با توجه به اینکه دولت در این زمینه نیازمند اقدامات و سیاستگذاری‌‌‌های تضمین‌‌‌کننده است، ما در اتاق اصناف ایران آماده ارائه مشاوره‌‌‌های کارشناسی به بدنه سیاستگذاری دولت هستیم.

۶. حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای آنلاین

با توجه به محدودیت‌ها و چالش‌‌‌های عدیده ایجادشده برای کسب‌وکارهای آنلاین در سال‌های اخیر، از دولت چهاردهم انتظار می‌رود فرآیندهای موثری برای حمایت از این حوزه در قالب ارتقای زیرساخت‌‌‌های اینترنت، تسهیلات، معافیت‌‌‌های مالیاتی و به‌خصوص رفع فیلترینگ -که خسارات بسیاری به این کسب‌وکارها رسانده- در نظر گرفته و اقدامات نتیجه‌بخش و موثری را در پیش گیرد.

۷. نقش نظارتی دولت در کنترل بازار

با توجه به اهمیت نظارت بر فعالیت‌‌‌های اقتصادی از سوی دولت، اتاق اصناف ایران به پشتوانه سال‌ها فعالیت در زمینه نظارت، شیوه و موارد موثر بر آن، آماده ارائه نظرات کارشناسی در حوزه کنترل قیمت‌ها، قیمت‌گذاری دستوری و همچنین مشکلات و مسائل پیرامون آنها به بدنه سیاستگذاری دولت است تا با استفاده از اشراف اطلاعاتی فعالان صنفی با کمترین میزان خطاها در اجرا، رضایتمندی مردم را حاصل کند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

تبلیغات در ویکی پلاست

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟