دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازار عراق از دست خواهد رفت؟
رئیس اتاق ایران گفت: به دلیل نبود امکان استفاده از سیستم بانکی، قیمت محصولات صادراتی ما حدود ۲۰ تا ۲۵‌درصد گران‌‌‌‌‌تر است و با تداوم مشکلات انتقال پول، در عرض چند ماه آینده قادر به ادامه حضور در بازار عراق نخواهیم بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: اتاق‌های مشترک در شرایط فعلی اقتصاد ایران که یکی از بحرانی‌‌‌‌‌ترین دوره‌‌‌‌‌های خود را می‌گذارند، نقش مهمی در توسعه صادرات و روابط تجاری با کشورهای خارجی دارند.

صمد حسن‌‌‌‌‌زاده در نشست شورای روسای اتاق‌های مشترک، ادامه‌داد: اتاق‌های مشترک با روابط خوب خود توانسته‌‌‌‌‌اند برخی از مشکلات تجار از جمله مشکلات در صدور ویزای تجاری را حل‌‌‌‌‌وفصل‌کرده و مسیر تجارت خارجی را هموارتر کنند.

او با بیان اینکه برای هم‌‌‌‌‌شکل‌‌‌‌‌سازی برنامه‌های اتاق‌های مشترک و ارتقای عملکرد آنها، مطالعاتی در حال انجام است، افزود: هیات‌رئیسه اتاق ایران در حال بررسی خواسته‌‌‌‌‌های اصلی اتاق‌های مشترک از جمله عضویت تعدادی از نمایندگان آنها در هیات‌نمایندگان اتاق ایران، واگذاری امور مربوط به اعزام و پذیرش هیات‌ها و حضور در نمایشگاه‌های خارجی به اتاق‌های مشترک، بازنگری معیارهای رتبه‌‌‌‌‌بندی اتاق‌های مشترک، مساعدت مالی اتاق از اتاق‌های مشترک بر اساس رتبه‌‌‌‌‌بندی جدید و... است.

حسن‌‌‌‌‌زاده با تاکید بر اینکه این پیشنهادها در اتاق ایران مورد‌توافق است و ما می‌خواهیم در کنار اتاق‌های مشترک باشیم، اظهار کرد: ما عزم جدی برای توسعه هرچه بیشتر اتاق‌های مشترک داریم. معتقدم با انتخاب رئیس‌‌‌‌‌جمهور جدید و علاقه ایشان برای ارتباط با بخش خصوصی، حالا فرصت خوبی برای همکاری اتاق و اتاق‌های مشترک با دولت ایجاد شده‌است که باید از آن استفاده کرد. 

او با اشاره به اینکه یک‌‌‌‌‌سوم صادرات ما به عراق است، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات موجود در تجارت ایران و عراق، این بازار به‌زودی از دست ما خواهد رفت. او ادامه‌داد: به‌دلیل نبود سیستم بانکی، قیمت محصولات صادراتی ما حدود ۲۰ تا ۲۵‌درصد گران‌‌‌‌‌تر است و مشکلات انتقال پول موجب‌شده ما از رقبای خود عقب بمانیم. در عرض چند ماه آینده با ادامه این وضع قادر به ادامه حضور در بازار عراق نخواهیم بود.

نیاز است اتاق‌های مشترک ورود‌کرده و شرایطی ایجاد کنند تا بتوانیم به‌صورت مشارکتی در بازارهای آنها فعالیت کنیم. حامد عسگری؛ معاون بین‌الملل اتاق ایران نیز با اشاره به بر‌‌گزاری جلسات ستاد برنامه معاونت بین‌الملل با روسای اتاق‌های مشترک، گفت: تمرکز و تلاش ما بر این است که فاصله میان اتاق‌های مشترک و اتاق ایران را هرچه کمتر کنیم. او تاکید کرد: خوشبختانه امسال با همراهی هیات‌رئیسه بودجه ‌اتاق‌های مشترک چهار‌برابر سال‌گذشته شده‌است که خبر خوبی برای این اتاق‌ها خواهد بود.

جهانبخش سنجابی، دبیر اتاق مشترک ایران و عراق هم معتقد بود؛ موازی‌کاری‌های زیادی در رابطه با وظایف اتاق‌های مشترک از سوی تشکل‌ها و اتاق‌های سراسر کشور وجود دارد که نیازمند بررسی و برنامه‌‌‌‌‌ریزی است. هاجر نظامی، دبیر اتاق مشترک ایران و برزیل، گفت: معاونت بین‌الملل اتاق ایران باید تلاش کند تا در کمیسیون‌های اقتصادی مشترک، کرسی داشته‌باشد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟