یکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشنهاد معافیت مالیاتی۷۰درصد اصناف با بار مالی ۱۵ هزار میلیاردی
درحالی که طی سال ۱۴۰۲، نیمی از صاحبان مشاغل که مشمول تبصره ۱۰۰ شدند، مالیاتشان صفر بوده، برخی کارشناسان پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد اصناف را به وزارت اقتصاد مطرح کرده اند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از تسنیم، بر اساس احکام قانون بودجه سنوانی حدود 70 هزار میلیارد تومان درامداز محل مالیاتی اصناف و مشاغل به حساب خزانه داری کل کشور واریز میشود.

دریافت مالیات از اصناف یکی از پر چالش ترین حوزه مالیات ستانی محسوب میشود، چراکه نزدیک به 4 تا 5 میلیون واحد صنفی در سراسر کشور در پایان بهار بایستی یا از طریق اظهارنامه یا فرم تبصره 100 تکلیف مالیات عمکلرد سال گذشته خود را روشن کنند.

به تازگی تسهیلاتی برای مالیات صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده است. به عنوان سقف استفاده از مزایای فرم تبصره 10 به جای ارائه اظهارنامه به فروش 18 میلیارد تومان در سال 1402 رسیده است.

به عبارت دیگر، در حال حاضر دایره تبصره ماده 100 ق.م.م بسیار گسترش پیدا کرده است و اگر صاحبان مشاغل کم‌تر از 18 میلیارد تومان در سال درآمد داشته باشند، مشمول آن خواهند شد. مشمولان این تبصره دیگر نیازی به ارائه اظهارنامه ندارند و مالیات آنها توسط سازمان امور مالیاتی تعیین می‌شود.

بررسیها نشان میدهد، سال 1402، نیمی از صاحبان مشاغل که مشمول تبصره 100 شدند، مالیاتشان صفر بوده است.

به طور مثال در استان خراسان شمالی، مالیات 97 درصد صاحبان مشاغل زیر 20 میلیون تومان بوده که سهم 66 درصد اصناف این استان صفر بوده است.

در همین رابطه فاضل مریدی درخصوص گسترش دامنه معافیت مالیاتی صاحبان مشاغل گفت: می‌توان همین نسبت مالیات صفر را تا 90 درصد صاحبان مشاغل افزایش داد تا دیگر دغدغه‌ای برای مشاغل خرد وجود نداشته باشد.

پیشنهاد معافیت مالیاتی 70 درصد اصناف در وزارت اقتصاد

به گفته مشاور ارشد وزیر اقتصاد،  درحوزه مالیات ستانی همواره تقابل بین اصناف و حاکمیت در پرداخت مالیات وجود داشته و می‌توان با تدابیری 70 درصد اصناف را از مالیات معاف کرد که فقط 15 همت بار مالی دارد که از محل پایه های دیگر  و مبارزه با فرار مالیاتی قابل جبران است.

مشاور وزیر اقتصاد افزود، می‌توان برای توسعه اشتغال و رشد کشور با در نظر گرفتن معافیت مالیاتی  زمینه اشتغال طیفهای وسیعی از مردم را فراهم کرد.

مریدی گفت: از سوی دیگر درامد حاصل از وصول مالیات 30 درصد اصناف را هم باید برای تکمیل پروژه های نیمه تمامِ همان استانی که مالیات مذکور وصول شده، تخصیص داد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟