یکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 12 خرداد 1403/ شماره 1003
عناوین خبری مهم امروز: تداوم افزایش قیمت‌های جهانی، فردا قیمت های پایه اعلام نمی شود، عقب نشینی دلار به 58 هزار تومان در شروع هفته

تداوم افزایش قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 31 مه 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه‌ها به جز پلی‌استایرن ها و ABS صعودی بودند. پلی‌استایرن ها کاهش جزئی داشتند و گروه ABS بدون تغییر بود. در نشریه‌ی آیسیس، هم، پلی‌اتیلن‌ها افزایشی یکپارچه داشتند. رشد قیمت ها در نشریه پلتس در حالیست که قیمت برنت طی هفته قبل در بازارهای جهانی، 1 دلار کاهش داشت.


فردا قیمت های پایه اعلام نمی شود
همانطور که هفته گذشته گفته شد، بر اساس اطلاعیه مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، در هفته جاری به علت تعطیلی روزهای 14 و 15 خرداد، قیمت های پایه منتشر نمی شود. به این ترتیب قیمت های پایه هفته گذشته، تا 20 خرداد معتبر و مبنای معاملات بورس کالا خواهد بود. همچنین بر اساس ابلاغیه جدید بورس کالا، معاملات پ پ ها و پی وی سی به روز یکشنبه 13 خرداد و معاملات پلی اتیلن ها و شیمیایی ها به چهارشنبه 16 خرداد منتقل شد.

عقب نشینی دلار به 58 هزار تومان در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 1,100 تومان افزایش داشت و بازار را با 59 هزار تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با عقب نشینی یه 58 هزار و 900 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه کاهش اندکی داشت. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار با 200 تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز جمعه، 58 هزار و 800 تومان پیشنهاد می‌شد.

نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور، امروز 42 هزار و 187 تومان قیمتگذاری شد که نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، 91 تومان افزایش داشت. میانگین نرخ فروش حواله نیز به 42 هزار و 67 تومان رسید که نسبت به قیمت های پایه‌ی 6 خرداد، 207 تومان افزایش داشت.

قیمت‌های بازار عمدتا بدون تغییر
قیمت های بازار امروز در شروع هفته عمدتا بدون تغییر بود و یا کاهش و افزایش اندکی داشت. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها به جز سنگین فیلم 100 تا 300 تومان افزایش داشتند. در گروه سنگین تزریقی 52518 جم 300 تومان رشد داشت و در مقابل 62N07 لرستان 3,200 تومان ریزش قیمت را ثبت کرد که شروع بارگیری ها، دلیل کاهش قیمت این کالا اعلام شده است.

در گروه پ پ نساجی، چند گرید در MFI بالا مانند Z30S اراک، Z30G مارون و HP500M خمین 300 تا 500 تومان افت داشتند و سایر کالاها بدون تغییر باقی ماندند. گرید 515 نویدزرشیمی امروز 5 هزار تومان رشد داشت. این صعود به علت رقابت های بالا و کمبود موجودی در بازار اعلام شده است. گرید 515 نویدزرشیمی، هفته گذشته با 36 درصد رقابت معامله شد.

کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم نسبت به پنجشنبه تغییری نداشتند و فقط سه گرید 548R و ZR340R نویدزرشیمی و RP340R مارون، 200 تا 500 تومان افت قیمت را ثبت کردند. پی وی سی ها هم تغییر مهمی نداشتند و پت‌های بطری کماکان بدون تغییرند.

کاهش 1 دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 82 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 81 تا 84 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 81 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 81 دلار و 37 سنت بود.

افزایش 8 هزار واحدی بورس در نخستین روز هفته
بعد از کاهش 27 هزار و 722 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 8 هزار و 153 واحدی به 2 میلیون و 94 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟