چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سقوط بازارهای جهانی
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
روزهای سبز نامطمئن

در پایان ساعات معاملاتی روز سه شنبه، بورس اوراق بهادار تهران در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل با بیش از 21‌هزار واحد افزایش، در محدوده 2 میلیون و 52هزار واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز شاهد صعود بود و با بیش از 11‌هزار واحد افزایش ارتفاع، در محدوده 696‌هزار واحد قرار گرفت. همین‌طور در این روز بورس تهران شاهد ورود پول به ارزش 127 میلیارد تومان بود و ارزش معاملات خرد نیز در سطح 5140 میلیارد تومان قرار گرفت.

برخی از کارشناسان بازار سهام معتقدند که اصلاح نرخ خوراک و کاهش احتمال تشدید جنگ اخیر خاورمیانه را می‌توان دلیل واکنش مثبت روزهای اخیر بازار دانست. اما رشد شاخص‌ها در هفته‌ای که گذشت را نمی‌توان عاملی برای آغاز روند صعودی قدرتمند برشمرد و همچنان ریسک‌های مختلف سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک بر روح این بازار سایه افکنده‌اند.

بازار سکه
بازگشت سکه به 29 میلیون تومان

روز سه شنبه بازار طلا و سکه همگام با افت‌‌‌های پله‌‌‌ای نرخ دلار در بازار آزاد نیز اندکی دیگر از ارزش خود را از دست داد. علاوه بر این بهای طلا در بازار جهانی نیز افت شدیدی را شاهد بود. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی طی معاملات روز گذشته به مرز 29میلیون تومان بازگشت.

به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه تقاضا و داد و ستدها به دلیل نوسان قیمت‌ها به شدت کاهشی شده و بازار طلا از ابتدای هفته به رکود شدیدی دچار شده است.

علاوه بر این در این میان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد قیمت‌ها در بازار طلا به دلیل اینکه طی یک‌ماه گذشته به ثبات رسیده در شرایط موجود می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان هفته نوسان یک تا پنج درصدی خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود که کف قیمتی برای این فلز زرد گرانبهای داخلی همین محدوده است.

بازار طلای جهانی
فشار دلار بر قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت، زیرا با افزایش تمایل به ریسک‌‌‌پذیری از جذابیت طلا کم شده است. ارزش شاخص دلار که در روز دوشنبه به پایین‌‌‌ترین رقم طی 6 هفته گذشته رسیده بود، روز گذشته افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌‌‌تر کرده است.

به این ترتیب هر اونس طلا در بازار جهانی روز سه شنبه با افت بیش از 13 دلار تا ساعت 19 به وقت تهران به قیمت 1965 دلار مورد معامله قرار گرفت. به عقیده برخی از کارشناسان بازار جهانی، اجماع معامله‌گران نشان می‌دهد که به‌رغم ورشکستگی‌های قبلی بانک‌ها، بخش بانکی اکنون به ثبات رسیده است.

انتظار می‌رود این ثبات بر تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌های فعلی بهره در نشست دسامبر تاثیر بگذارد. توجه بازار همچنان معطوف به سخنرانی‌های آتی مقامات فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ‌های ایالات‌متحده است.

بازار اوراق مسکن
بازآفرینی مسکن با ژاپنی‌‌‌ها؟

وراق تسهیلات بانک مسکن که در فرابورس مورد دادو ستد قرار می‌گیرد طی معاملات روز سه شنبه با افت همراه بودند. به طوری که هر قطعه از این اوراق تسهیلات بهمن 1400 که با نماد تسه 0011 معامله می‌شود، کاهش 0.77 درصدی را شاهد بود.

به این ترتیب تسه یاد شده با کاهش بیش از 800 تومان کار خود را در قیمت پایانی 106‌هزار و462 تومان خاتمه داد. با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر همکاری ژاپن با ایران مبنی بر آنکه دبیر اول سفارت ژاپن در دیدار با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اعلام آمادگی ژاپن برای برنامه‌‌‌ریزی و تامین منابع مالی نوسازی بافت‌‌‌های فرسوده خبر داد،

مدیرعامل شرکت بازآفرینی هم گفت: به دلیل اینکه ساکنان سکونتگاه‌‌‌های غیررسمی از اقشار کم‌‌‌درآمد هستند می‌توان در جابه‌‌‌جایی محل زندگی آنها از حمایت‌‌‌های بین‌المللی بهره گرفت.

بازار نفت
بازگشت نفت به کف دو ماهه

روز سه‌شنبه، مبادلات در بازار نفت در حالی شروع شد که قیمت نفت تمایلات نزولی از خود نشان می‌داد. به طوری که تا لحظه تنظیم این گزارش، نفت خام برنت با بیش از یک دلار کاهش در محدوده قیمتی 83 دلار به ازای هر بشکه قرار گرفت که این میزان کمترین ارزش نفت از ابتدای شهریور ماه سال‌جاری است.

نفت WTI یا وست تگزاس اینترمدییت نیز در این روز با بیش از یک دلار کاهش قیمت در محدوده قیمتی 79 دلار به ازای هر بشکه قرار گرفت تا کمترین ارزش نفت WTI  نیز، از ابتدای شهریور رقم بخورد.

برخی از تحلیلگران معتقدند در حالی که اخباری مبنی بر کاهش داوطلبانه نفت توسط روسیه و عربستان سعودی وجود دارد، انتظارات کاهش تولید نفت خام توسط پالایشگاه‌های مستقر در چین نیز به این موضوع دامن زده است و می‌تواند تقاضای نفت را محدود کند که این مساله باعث تشدید کاهش قیمت نفت خواهد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟