چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آغاز به کار مناطق آزاد بانه و مریوان در هفته‌‌‌های آتی
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آغاز به کار منطقه آزاد بانه و مریوان واقع در مرز ایران و اقلیم کردستان عراق طی هفته‌های آتی خبر داد. حجت‌الله عبدالملکی در نشست خبری با رسانه‌‌‌ها در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق، گفت: راه‌اندازی این منطقه آزاد در توسعه همکاری‌‌‌های ایران و کردستان نقش ویژه‌‌‌ای ایفا خواهد کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، وی با بیان اینکه منطقه آزاد بانه و مریوان از نظر قانونی تصویب شده و اعضای هیات‌مدیره توسط هیات‌وزیران انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: این منطقه فرصتی است برای فعالیت‌‌‌های مشترک اقتصادی بین ایران و عراق و تجار و فعالان اقتصادی اقلیم می‌‌‌توانند از مزایای این منطقه آزاد بهره‌مند شوند

عبدالملکی به گسترش فعالیت‌‌‌های صادراتی و وارداتی اقلیم کردستان عراق اشاره و اذعان کرد: ایجاد خط تولید توسط تجار و فعالان اقتصادی سلیمانیه در منطقه آزاد بانه و مریوان می‌‌‌تواند این اقلیم را به قطب صادرات تبدیل کند و تجارت پرسود و دوسر برد را برای فعالان اقتصادی در بر داشته باشد.

افزایش روابط اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و ایران

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران روز به ‌روز در حال افزایش است، اضافه کرد: به‌رغم مشکلاتی که دشمنان دو ملت، به‌ویژه ناامنی‌ای که آمریکایی‌‌‌ها ایجاد کرده‌‌‌اند، روابط اقتصادی و سیاسی ایران و عراق روز‌به‌روز در حال توسعه بوده و با زحمات و تلاش‌‌‌های مسوولان و به‌خصوص بخش خصوصی ایران و اقلیم کردستان، میزان تجارت، واردات و سرمایه‌گذاری‌‌‌های مشترک به‌سرعت رو‌به‌رشد است.

عبدالملکی گفت: در این نمایشگاه ۸۰ شرکت جمهوری اسلامی محصولات خود را در بخش‌‌‌های صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان، سلامت، مواد غذایی و محصولات صنعتی در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار می‌دهند. او افزود: در این نمایشگاه، در بخش ویژه هم مناطق آزاد ایران شرکت کرده‌‌‌اند تا هم ظرفیت‌‌‌های صادراتی این مناطق عرضه شود و هم محصولاتی که قابلیت صادرات به اقلیم کردستان را دارند معرفی شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: امنیت، فرهنگ و منافع اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق به‌هم گره خورده است و هر عاملی که از بیرون باعث ناامنی و مشکل شود هر دو کشور را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین در موضوع امنیتی و سیاسی نیز همکاری‌‌‌های خوبی اخیرا بین دو کشور صورت گرفته است. عبدالملکی اضافه کرد: ایجاد امنیت در منطقه، تجارت بین دو کشور را افزایش می‌دهد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟