دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 18 تیر 1402/ شماره 788
عناوین خبری امروز: موازنه پایه‌ها بین کاهش و افزایش, عقب نشینی دلار به 49 هزار تومان , نوسان در قیمت های بازار مواد اولیه

موازنه پایه‌ها بین کاهش و افزایش
سیزدهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در حالی اعلام شد که گروه‌های افزایشی، بدون تغییر و افزایشی، تقریبا برابر هستند. در بخش کاهشی جدول، پلی استایرن معمولی، همان طور که انتظار می رفت با 3.6 درصد و 1,151 تومان، بیشترین کاهش امروز را ثبت کرد.
کالای ABS 150 هم با 2.6 درصد و 1,167 تومان، رتبه دوم گروه کاهشی را به خود اختصاص داد. پلی استایرن مقام هم با 1.1 درصد و 405 تومان، در جایگاه سوم کاهشی ها ایستاد.
در سمت مقابل و در گروه افزایشی ها، انبساطی 200 با 3.2 درصد و 1,045 تومان رشد، در جایگاه نخست افزایشی ها قرار گرفت. پی وی سی E6834 نیز با 3 درصد و 1,015 تومان، رتبه دوم بیشترین افزایش امروز را به نام خود ثبت کرد.

عقب نشینی دلار به 49 هزار تومان
دلار آزاد که روز گذشته در مجموع 470 تومان افت داشت و بازار را با عقب نشینی به کانال 49 هزار تومان و قیمت 49 هزار و 880 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را با 49 هزار و 750 تومان آغاز کرد. در ادامه، دلار با افزایشی آرام و اندک همراه بود و به 50 هزار تومان هم رسید اما مجددا نزولی شد و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، 49 هزار و 870 تومان پیشنهاد می‌شد که تقریبا همان قیمت پایانی روز گذشته است. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به ‌شنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 258 تومان قیمت خورد.

نوسان در قیمت های بازار مواد اولیه
قیمت های بازار امروز ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بودند. در گروه نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک فیلم افزایشی بودند و بین 100 تا 800 تومان رُشد داشتند در مقابل گروه سبک خطی بین 200 تا 300 تومان کاهش را رقم زدند. گروه پ پ نساجی عمدتا بدون تغییر و در بعضی از گریدهای MFI پایین تا 500 تومان افزایش داشتند. کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم امروز از 500 تومان کاهش تا 1500 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند. گروه پی وی سی هم امروز کاهشی بودند و 200 تا 300 تومان کمتر از روز قبل پیشنهاد شد. گروه پت بطری نیز بین 200 تا 500 تومان اُفت قیمت داشت.

نامه انجمن کارفرمایی پتروشیمی‌ها به وزیر اقتصاد در مورد خوراک
مطرح شدن افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از سوی وزارت اقتصاد چالش‌های فراوانی به دنبال داشت و بسیاری به این موضع به صورت مثبت و منفی واکنش نشان دادند. از نمایندگان مجلس گرفته تا کارشناسان اقتصادی برخی آن را مثبت و عده‌ای چنین اقدامی را دال بر شکست پتروشیمی‌ها دانستند، اما روز گذشته دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، از ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد درباره افزایش غیرکارشناسی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.

ریزش 18 هزار واحدی شاخص بورس
بعد از کاهش 7 هزار 526  واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز هم نزولی بود و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 18 هزار و 772 واحدی، به 2 میلیون و 176 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟