جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

حد مجاز مورد انتظار بانک مرکزی برای اشخاص حقیقی فاقد شغل
بر اساس دستورالعمل تعیین سطح گردش بانکی اشخاص حقیقی فاقد شغل، نوع شخص و حداکثر سطح فعالیت مورد انتظار بانک مرکزی اعلام شد.

به گزارش ویکی پلاست، دستورالعمل الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت اشخاص حقیقی فاقد شغل و اشخاص حقوقی غیرفعال توسط بان مرکزی منتشر شد.

دانلود بخشنامه بانک مرکزی


شخص حقیقی فاقد شغل کیست؟

به شخص حقیقی اطلاق می شود که اشتغال به کار ندارد و وضعیت اطلاعات شغلی خود را به بانک، تحت عنوان بازنشسته، مستری بگیر، بیکار (دانش آموز، دانشجو، بانوان خانه دار و تمامی اشخاصی که شامل مصادیق بازنشسته و مستمری بگیر نیست) اعلام کرده است. به عبارتی، بابت گردش حساب خود فاقد پرونده مالیاتی است.

مجموع حداکثر سقف گردش بدهکار و بستانکار (برداشت و واریز) تمامی حساب‌های بانکی شخص حقیقی فاقد شغل در طول یکسال (اول تا آخر هر سال شمسی) به شرح زیر است:
بازنشسته: 2 میلیارد تومان
مستمری بگیر: 1 میلیارد تومان
بیکار: 500 میلیون تومان

درآمد اجاره املاک و سود سپرده بانکی، انتقال حساب بین بانکی شخص در محاسبات سقف تعیین شده، آورده نمی شود. موسسه بانکی، سطح گردش حساب هر شخص را حداکثر پس از 48 ساعت از زمان وقوع هر تراکنش، محاسبه می کند.

در صورتی‌که قبل از سررسید یکساله از سطح گردش حساب بالاتر رود، به صورت ارسال پیامک و یا سایر روش‌ها از شخص دعوت می شود تا برای ارائه توضیحات، ظرف مهلت یک ماه به بانک مراجعه کند و توضیحات لازم در خصوص افزایش گردش حساب را به بانک ارائه کند.

چنانچه بانک دلایل را نپذیرد مراتب را تحت گزارش معاملات مشکوک به وزارت دارایی اعلام می کند و اگر شخص فاقد فعالیت مستنداتی ارائه کند که نشان دهنده اشتغال به کار باشد، بانک سقف گردش حساب وی را به سطح فعالیت اشخاص دارای شغل افزایش خواهد داد.

در صورتی که ظرف یک ماه به بانک مراجعه نشود، تمامی عملیات بانکی شخص، غیرفعال خواهد شد. ضوابط تعیین سطح گردش حساب افراد دارای شغل متعاقبا توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

 

منبع: بانک مرکزی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 88%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟