جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 24 اردیبهشت 1401/ شماره 518
عناوین خبری امروز: کاهش یکپارچه قیمت های جهانی, توقف کاهش دلار نیمایی, دلار نزولی شد, اول خرداد 1401 آخرین مهلت بارگذاری مجوز و پروانه بهره برداری در سامانه جامع تجارت

کاهش یکپارچه قیمت های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، امروز هم جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 13 می 2022، در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها به جز پت بطری روندی کاهشی داشتند.

سنگین بادی، سبک فیلم، سنگین تزریقی و سنگین فیلم بیشترین کاهش را در بین قیمت های نشریه پلتس، تجربه کردند. در نشریه آیسیس نیز کالاها عمدتا کاهشی بودند، پی وی سی و سنگین فیلم و سبک فیلم و سنگین تزریقی نیز در این نشریه بیشترین کاهش را ثبت کردند.

توقف کاهش دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی که در آخرین روز هفته گذشته به 81 تومان کاهش رسیده بود، امروز و در ابتدای هفته 24 هزار 897 تومان تعیین قیمت شد و اختلافِ دلار نیمایی امروز با قیمتِ یکشنبه 18 اردیبهشت به 66 تومان کاهش رسید.

نکته مهم امروز دلار نیمایی میانگین روزانه است که از کانال 24 هزار و 800 به کانال 25 هزار و 100 تومان صعود کرد. فردا، یکشنبه 25 اردیبهشت 1401، هفتمین قیمت های پایه امسال در حالی اعلام خواهد شد که قیمت های جهانی آیسیس، عمدتا کاهشی و دلار نیمایی نیز اُفت اندکی دارد.
دلار نزولی شد
دلار آزاد که هفته قبل تا 30 هزار و  900 تومان پیش روی کرده بود با اظهارات جوزف بورل، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد خارج شدن مذاکرات از بن بیست، طی دیروز و امروز روند نزولی گرفت و با از دست دادن کانال 30 هزار تومان، به 29 هزار و 870 تومان عقب نشینی کرد. دلار صرافی هم که هفته گذشته را با 20 تومان افزایش و در قیمت 25 هزار و 727 تومان به پایان رسانده بود، هفته جدید را کاهشی آغاز کرد و با 44 تومان اُفت، تا ساعت 15.00، 25 هزار و 683 تومان قیمت گذاری شد.

اول خرداد 1401 آخرین مهلت بارگذاری مجوز و پروانه بهره برداری در سامانه جامع تجارت

وزارت صمت در نامه ای به ادارت کل این وزارتخانه اعلام کرد فعالین تجاری که سابقا در سامانه جامع تجارت دارای کد نقش بوده اما فاقد مجوز بودند حداکثر تا 1 خرداد 1401 فرصت دارند نسبت به ارائه مجوز اقدام کنند.

صعود قیمت های بازار در ابتدای هفته
علی رغم کاهش قیمت های جهانی، قیمت های بازار امروز عمدتا روندی افزایشی داشتند. البته با نزولی شدن قیمت دلار، در بازار آزاد، کمی از افزایش اولین ساعات کاسته شد اما همچنان، قیمت ها نسبت به پایان هفته قبل، در سطح بالاتری قرار دارد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سبک خطی و سبک فیلم بیشترین افزایش را داشتند و بین 200 تا 600 تومان رُشد را رقم زدند.

پ پ نساجی نیز امروز 700 تا 900 تومان افزایش را نسبت به قیمت های پنجشنبه ثبت کردند. پ پ شیمیایی بدون تغییر بودند تا 1500 تومان افزایش. گروه پت بطری امروز رکوردار افزایش قیمت ها بود و 1700 تا 2200 تومان صعود را ثبت کرد.

پایان هفته برنت با 111 دلار
نفت برنت معاملات هفته گذشته را در روز دوشنبه با 112 دلار آغاز کرد ولی از سه شنبه کاهشی شد و حتی تا 102 دلار نیز عقب نشینی کرد. با رسیدن به روزهای پایان هفته و تمدید تحریم نفت ایران، برنت مجددا افزایشی شد و به 111 دلار برگشت. قیمت پایانی نفت برنت: 111 دلار و 22 سنت.

صعود 13 هزار واحدی بورس تهران
بازار سرمایه که هفته گذشته را با 34 هزار واحد افزایش به اتمام رسانده بود امروز و هفته جدید را نیز افزایشی آغاز کرد و در پایان معاملات امروز، شاخص کل با 13 هزار 961 واحد افزایش به 1 میلیون و 578 هزار صعود کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟