شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کیفیت آرای صادره در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی
طبق ماده ۲۴۴ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که به برگه تشخیص مالیاتی خود معترض هستند و در فرایند ماده ۲۳۸ این قانون نتوانسته‌اند با ممیز کل به توافق برسند، به‌ناچار وارد فرآیند دادرسی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی می‌شوند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، در این خصوص آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بسیاری هم نوشته شده است. ولی واقعا در صحنه عمل تا چه اندازه به آنها توجه می‌شود؟

در رسانه‌ها، از قول سازمان امور مالیاتی مطرح شده است که آرای صادره در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی در دی و بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش قابل‌توجه داشته است. حال این خبر از جنبه‌های ذیل قابل‌مطالعه و پژوهش علمی است: آیا در کنار انتشار اطلاعات کمی، نیاز به ارائه اطلاعات کیفی متمرکز بر وصول به‌موقع حقوق حقه دولت و همچنین رعایت عدالت و انصاف مالیاتی نیست؟

آیا بررسی شده که در چند درصد آرای صادره مورد ادعای سازمان، مفاد ماده ۲۴۸ و آیین‌نامه‌های مربوطه رعایت شده و رای دارای اظهارنظر موجه و مدلل نسبت به اعتراض مؤدی است؟ به‌واقع در آرای صادره، به مفاد لایحه تقدیمی و دفاعیات مودی توجه قانونی و لازم شده است؟ آیا کیفیت آرای صادره مطابق با بند ۲۸ و ۳۰ فصل پنجم دستورالعمل دادرسی مالیاتی است؟

پیشنهاد می‌‌شود یک گروه علمی و اجرایی مسلط به دانش مالیاتی و حقوقی، ذیل قوه محترم قضائیه، کیفیت آرای صادره را در قالب یک کار پژوهشی علمی منطبق با آنچه واقع شده، بررسی قانونی کنند تا فارغ از هرگونه سوگیری، این بار علاوه بر اطلاعات کمی، اطلاعات کیفی مطابق با واقعیت در اختیار مسوولین ناظر دولتی و همچنین مؤدیان قرار گیرد تا هم به اصلاح انحرافات احتمالی موجود در فرآیندهای دادرسی مالیاتی و بهبود آن منجر شود و هم موجب تقویت احساس عدالت و انصاف مالیاتی در فعالان حوزه کسب‌‌وکار شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟