پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چه خصوصیاتی ما را به فردی موفق تبدیل می‌کند؟
به طور حتم تاکنون با این مسئله مواجه شده‌اید، که به خودتان واکنش نشان داده و تغییرات را به گونه‌ای انجام می‌دهید که کمتر احساس رضایت دارید. صادقانه به شما بگویم اگر فکر می‌کنید تا وقتی که به اهدافتان نرسیده‌اید بازنده هستید، هیچ وقت موفق نخواهید شد.

انسان از سالیان دور در تلاش بوده بر موضوعات مختلف مسلط شود و به پیشرفت برسد. اکنون لازم است این سوالات را از خودتان بپرسید:

من احساس سرافکندگی می‌کنم که چرا نسبت به دیگران بهتر نیستم؟

چرا کارهای دیگران بیشتر از من به چشم می‌آیند؟

بزرگترین دستاوردم در زندگی چه بوده است؟

چطور توانستم به اهدافی که داشتم برسم؟

چه کار می‌توانم انجام دهم تا در زندگی موفق‌تر شوم؟

برای رسیدن به اهدافم در آینده تاکنون چه کار کرد‌ه‌ام؟

اما به واقع چطور می‌توانیم انسان موفق‌تری باشیم؟ یک راه ساده این است که از افرادی که توانسته‌اند به موفقیت برسند، درس بگیرید. به عنوان مثال: کتاب‌هایی از افرادی که به موفقیت رسیده‌اند، بخوانید.

اگر می‌خواهید در تجارت موفق شوید و در این مسیر گام بردارید، از افرادی کتاب بخوانید که با موفقیت توانسته‌اند کسب‌وکارشان را شروع کنند. اگر می‌خواهید به تناسب اندام برسید، به دنبال مطالبی در این مورد بروید.
تمام انسان‌ها یک هدف مشترک دارند

تمام انسان‌ها یک هدف مشترک دارند و آن موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای است. اما برای خیلی از ما، موفقیت ذاتی نیست. در واقع، خانواده، دوستان و اطرافیان ما نیستند که ما را به سمت انجام کارهای خارق‌العاده می‌کشانند.

برای دست‌یابی به موفقیت و انجام کارهای فوق‌العاده باید به خودتان نگاه کنید. در وجود شما توانایی ها و پتانسیل‌ زیادی وجود دارد که اگر در مسیر درست قرار بگیرند، قادر به انجام کارهای فوق‌العاده خواهند بود.


چهار رمز موفقیت

رموز موفقیت برای تغییر در زندگی شما یکسان است؛ که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

-    دقیقا همان چیزی را که می‌خواهید انتخاب کنید و به جایی که می‌خواهید بروید.

 -   یک مهلت مقرر تعیین کنید و برنامه‌ای برای رسیدن به آنجا داشته باشید.

-    برای رسیدن به هدفتان اقدام کنید، هر روز کاری انجام دهید تا به سمت هدفتان پیش بروید.

-    تا زمانی که موفق نشدید، همچنان به مسیر خود ادامه دهید.

این موارد رمز موفقیت شما بوده و هر کسی که این مراحل را طی کرده، به هدف خود دست یافته است. به‌کارگیری این کلیدها باعث تکامل و پیشرفتتان می‌شود تا به فردی موفق تبدیل شوید.

اریسون سوت ماردِن می‌گوید: دو چیز برای موفق شدن لازم است: اقدام کردن و ادامه دادن.
دست به کار شوید

تا زمانی که فقط رؤیاپردازی کنید به هیچ دستاوردی نخواهید رسید. حقیقت این است، رؤیاپردازها فقط رؤیاپردازی می‌کنند؛ اما افراد موفق، عمل می‌کنند و این همان چیزی است که خیلی‌ها نادیده می‌گیرند. به جای اینکه به دنبال زمان و فرصت مناسب باشید، از همین زمانی که در اختیار دارید استفاده کنید و به دنبال معجزه نباشید.

به خودتان اعتماد کنید

در اغلب مواقع وقتی احساس ناامیدی می‌کنیم، به جای اینکه بابت کارهایی که تاکنون درست انجام داده‌ایم به خودمان اعتماد کنیم، تنها روی اشتباهات و اتفاقات منفی متمرکز می‌شویم. حتی اگر برخی کارها را اشتباه انجام داده‌اید، برای کارهایی که تاکنون خوب انجام داده‌اید به خودتان اعتماد کنید.

نقاط قوت خود را بشناسید

هیچ وقت خودتان را دست کم نگیرید و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. اغلب مردم خود را دست کم می‌گیرند و اعتماد به نفس پایینی دارند. هیچ وقت نگویید نمی‌توانم کاری انجام دهم، چراکه به طور حتم می‌توانید انجامش دهید. از نقاط قوت خود برای حمایت از خودتان استفاده کنید تا به فرد بهتری تبدیل شوید.

لیستی از علاقه مندی‌هایتان داشته باشید

فهرستی از مواردی که در مورد خودتان دوست دارید بنویسید و آن را جلوی چشمتان قرار دهید. در این فهرست می‌توانید به اهداف، نیازها و هر آنچه برای رسیدن به آن‌ها اشتیاق دارید اشاره کنید. این لیست وقتی خسته و ناامید می‌شوید، به شما کمک می‌کند توانایی‌های خود را به یاد بیاورید و از مسیر ترقی خارج نشوید.

چه چیزهایی نیازمند بهبود است؟

زمان آن رسیده تا تمام چیزهایی را که در مورد خودتان دوست ندارید روی کاغذ بیاورید. باید تشخیص دهید کدام موارد را می‌توانید بهبود دهید تا اقدامات لازم را برای تغییر در خود به انجام برسانید.

البته به یاد داشته باشید، لیست کردن چیزهایی که در شما نیاز به بهبود دارد بدین معنا نیست که خود را ناتوان بدانید، بلکه برای این است که به پیشرفت بیشتری برسید. با این کار متوجه می‌شوید در زندگی چیزهای منفی که پنهان شده‌اند، کنترل بیشتری نسبت به زمانی که به رسمیت شناخته می‌شوند بر روی شما دارند.

چند کار را همزمان انجام ندهید

هیچ وقت چند کار را با هم در یک زمان انجام ندهید. اگر بخواهید همزمان چند کار انجام دهید، تمرکز خود را از دست خواهید داد. پس همان چیزی که شما را بیشتر درباره خودتان ناامید کرده، انتخاب کنید. بدین ترتیب با انجام سخت‌ترین کار احساس خوبی نسبت به خود خواهید داشت و مابقی لیست را به‌آسانی پشت سر می‌گذارید.

از جملات مثبت استفاده کنید

استفاده از افعال مثبت، باعث موفقیت شما می‌شود. پس این کار را  در هنگام بیدار شدن صبح و شب، قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. چیزی را که می‌خواهید در روز آینده انجام دهید انتخاب کنید؛ به عنوان مثال: من در کار صبر و تحمل بیشتری خواهم داشت. یا هنگام مواجهه با مشکلات، آرام‌تر خواهم بود.

به جای جملات منفی مانند «من نمی‌خواهم» از افعال مثبت مانند «من می‌توانم» استفاده کنید. مطمئن باشید انتخاب درست کلمات تأثیر زیادی روی موفقیت شما خواهد داشت.

منفی بافی نکنید

وقتی روحیه‌تان ضعیف است، اجازه ندهید احساسات و افکار منفی باعث آزارتان شود. تنها برای چند ساعت در روز افکار منفی را از خود دور کنید و بر روی جوانب مثبت زندگی‌تان متمرکز شوید.

به خودتان متعهد باشید

چه میزان به اهداف و رؤیاهای خود متعهد هستید؟ برای موفقیت در کار و زندگی شما مسیرهای مختلفی وجود دارد. این مسیر همیشه هموار نیست و ممکن است با چالش‌های زیادی مواجه شوید. در این مواقع چه کاری انجام می‌دهید؟ از هدف خود دست می‌کشید؟ انگیزه‌تان را از دست می‌دهید؟

اگر به خودتان متعهد شوید که به هدفی که می‌خواهید برسید، در شرایط سخت و چالش‌برانگیز نیز انگیزه خود را حفظ خواهید کرد.

موفقیت با خودباوری رابطه مستقیم دارد

هیچ چیز به اندازه اینکه «خودتان را باور کنید» موفقیت شما را تسریع نمی‌بخشد. اگر سعی دارید به چیزی شک کنید، بهتر است آن افکار منفی و ضعف‌هایتان باشد و این باور را در خود به وجود آورید که به تمام اهدافتان دست خواهید یافت.

حواس‌پرتی را کنار بگذارید

هر کسی ممکن است در محل کار، دچار حواس پرتی شود. به طور قطع کار سختی است که چند ساعت بدون وقفه، روی انجام یک کار تمرکز کنید، در حالی که برخی افراد به سادگی قادر به انجام این کار هستند. اکنون این سؤال مطرح می‌شود، که چرا برخی‌ها می‌توانند روی کارشان متمرکز شوند، اما شما نمی‌توانید؟

برای کنترل حواس‌پرتی، باید توانایی‌ها و اراده‌ی خود را برای تقویت تمرکز به کار ببندید. اگر روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید، حواس‌پرتی به سراغتان نمی‌آید.

کلام آخر

به نظر خودتان، چرا انگیزه ندارید؟ شاید به این خاطر که تنبل هستید یا هدفی ندارید! لازم است بدانید، گاهی افراد موفق، ثروتمندان، ورزشکاران، تاجران و ستارگان سینما نیز انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهند. اما آنچه به آن‌ها انگیزه می‌دهد، کنجکاوی برای بهتر شدن است. پس قبل از هر چیزی، کنجکاو باشید؛ این همان خصیصه‌ای است که شما را به فرد موفقی تبدیل می‌کند و به اهداف و آرزوهایتان می‌رساند.

منبع: success و briantracy - ترجمه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟